וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסיג' ואליס נפרדות מהיוצר

29.6.2010 / 11:48

לוטוס קארס נפרדת רשמית מרוג'ר בייקר בורא האליס והאקסיג', עם מהדורות מיוחדות לדגמים הספורטיביים הנושאים את חתימתו

לוטוס נפרדה בינואר האחרון מרוג'ר בייקר - המהנדס הראשי, לאחר 44 שנים שהקדיש מזמנו ומאהבתו למותג הבריטי-מלזי. כאות פרידה פורמלי, העניקה לו לאחרונה החברה שי צנוע - שתי מכוניות לוטוס במהדורות מיוחדות של האקסיג' והאליס. אלה חמושות בהופעה מובחנת וכמה תוספות קלאסיות שלבטח יהפכו אותן למבוקשות בקרב אספנים. הכול תלוי במחיר יש להניח.

שני הדגמים שהורכבו עבור בייקר הם האליס SC RGB, ודגם האקסיג' S. מלבד היותן יוצאות דופן בחזותן ובמשמעותן כלפי המהנדס, מדובר ביחידות האחרונות של לוטוס שתעשנה שימוש במנועי ה-1.8 ל' 4 צילינדרים שמקורן מטויטה היפנית. זאת בשל אי עמידתן בתקנות הפליטה החדשות המונהגות באירופה על פי מדד יורו 5.

ה-RGB אם תהיתם, אלה הם ראשי התיבות של בייקר (Roger baker). כל מכונית עוטה על המטעפת החיצונית שלה סט אישי בצבע לבן שנהב והיא עמוסה בפריטים טכנולוגים וקוסמטים ממדפי לוטוס. האליס הולבשה על פי קיט ה'טורינג וויט פאק', שמכיל רכיבים כחישוקי סגסוגת קלי משקל, מערכת פליטה משודרגת וכאמור את הטבעותיו של האיש על לוחית פנימית. היא מפיקה כ-217 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4.3 שניות דרך תיבה ידנית 6 הילוכים.

האקסיג', הקיצונית בין השתיים, משחררת מהחזית כ-257 כ"ס ממנוע 1.8 ל' מוגדש-על. גם היא מצויידת בסט דומה לזה באליס, אך מוסיפה לכך הן את קיט ה'ספורט פאק' והן וה'פרפורמנס פאק'. בנוסף לכך, התקינו לה הצוותים בלוטוס פאנל עיבוי אחורי המקשיח את המבנה בכ-30 אחוזים לעמידה בעומסים קשים. תאוצה? 0-100 קמש ב-4.0 שניות.

על הפרוייקט המיוחד אומר בייקר כי מילא אותו בהתרגשות וזה כבוד גדול עבורו: "אני נרגש שלוטוס הקדישה לי שתי מכוניות כל כך נפלאות. אחרי 44 שנים, אני יכול לפרוש בידיעה שתרמתי לחברה מצוינת כמו לוטוס את כל הידע שצברתי במשך השנים. אין לי ספק שהמותג ימשיך להתחזק גם לאחר עזיבתי".

  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully