וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוויס קם לתחייה

29.6.2010 / 15:31

היצרן הבריטי חוזר לקו הייצור בתום השבתה של 42 שנים, לאחר ששוקם על ידי עובדים של חטיבת החלפים שלו - 'משולש אדום'. אלוויס חי ובועט

אלוויס קארס, החברה שהחלה את פעילותה בתעשייה המוטורית בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ערוכה לעשות קאמבק ראשוני בשנת 2011. המותג הבריטי שכוחו אזל בסוף שנות ה-60 שוקם לאחרונה על ידי קבוצה של עובדים באגף החלפים המרכזי למכוניות אלוויס (כן, עוד יש מהם) ששמרו על מסורת התחזוקה, גם לאחר 42 שנים של הפסקה. כל המסמכים, הנתונים, המפרטים הטכנולוגים, הכול אופסן למען ימים טובים יותר, וכעת עולה כי הגיע הזמן לחזור לענינים.

מי שתפעיל את אלוויס מחדש, היא חטיבת RED TRIANGLE – המשולש האדום, שרכשה את כל זכויות הייצור. היא נגזרת מתוך חברת הרכב עצמה, שבפועל הופקדה על תחזוקת המכוניות החל מיומה הראשון. האנשים המועסקים במשולש האדום מרביתם שרידים מתקופות היסטוריות שאף תכננו את מנוע ה-100 TF21 ומשמשים כיום יועצים לחברות קלאסיות נוספות, ובעיקר מסייעים לבעלי מכוניות אלוויס לשמור על המכללים ולתקנם או לשפצם בעת הצורך.

משסוכמה העברת הבעלות, החברה תקרא באופן רשמי 'אלוויס קאר קומפני לימיטד'. אלן סטואו, מנהל המשולש האדום מזה 16 שנים, מספר כי הוא מקווה שהמותג יחזור לימיו הגדולים, אך זאת ייעשה בקצב זהיר. "הפילוסופיה שלנו היא לקחת את המודלים של פעם ולשחזרם בטכנולוגיות מודרניות. בנינו תכנית עסקית מורכבת שתוציא לפועל את כל החלומות שלנו".

המכונית האחרונה של אלוויס הייתה ה-TF21 שיוצרה במהדורה מוגבלת של 100 עותקים ב-1966. היא צוידה במנוע בנזין עם שלושה קרבוראטורים המפיק 150 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם יחסי העברה מקוצרים. מערכת ההיגוי הייתה מתוגברת והמכונית האיצה למהירות מרבית של 203 קמ"ש. האם הדגם הראשון והמחודש של אלוויס יהיה הומאז' ל-TF21?

  • עוד באותו נושא:
  • אלוויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully