וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה נרגשת בגודווד

29.6.2010 / 16:14

קרקס המוטוריקה השנתי בגודווד יארח השנה מכוניות ראלי אלופות, דגמים מהפכניים וכלי-רכב סדרתיים. טויוטה מוצאת נחמה באי הבריטי

טויוטה נוחתת השנה בגודווד בריטניה כחיה פצועה. שנה לא קלה עוברת על היצרנית היפנית שספגה שורה של טלטלות תדמיתיות, מכאניות, וכלכליות שהזיקו למוניטין שלה לאין שיעור. אבל, ולמרות מזג הרוח המדוכדך, אין כמו כינוסים מוטורים תוססים כדי לשפר את רוחם של כל המעורבים. ובמסגרת פסטיבל המהירות בגודווד טויוטה מניחה בצד את הצרות, האבדות (נהג המבחן הבכיר שנהרג), ומאווררת את המחסנים לקראת מפגן כלי-רכב מעניין והיסטורי. מה מחכה לבאים?

מהצד המודרני, יוכלו האורחים להתרשם ממבחר מכוניות שעלו השנה לכותרות מספר פעמים ולעתים ולמרבה הצער - בגוון שלילי. הראשונה והחשובה ביניהן היא הלקסוס הקומפקטית – CT200 הייבריד, שעורכת הצגת בכורה בבריטניה. לצידה תופיע הלקסוס LFA שאב טיפוס מתקדם שלה קיפח את חייו של נהג המבחן הבכיר של טויוטה לאחרונה, וכן תוצג ה-FT-86. עוד בנמצא טויוטה סליקה מופרעת ששופרה ל-750 כ"ס.

אך מה שקרוב לוודאי ימגנט את המבטים, הוא המוקד שבו טויוטה תחגוג את הישגיה בעולם הראלי בעשורים האחרונים. במרכז הבמה תופענה מכוניות ראלי שקורצו מעולם הדמיון, ויש האומרים שגם הנהגים קורצו מאותה גלקסיה רחוקה. המסקרנת תהיה ללא ספק הסליקה טווין קאם T64 שמוציאה מהחזית כ-390 כ"ס והשתתפה בימי הגרופ B הדמיוניים בין 1983 ל-1986. "מלך אפריקה" כך כינו אותה על רקע הדומיננטיות שלה בספארי ראלי ובראלי חוף השנהב.

לצידה תעמוד עוד מכונית מיתולוגית – סליקה ST185. אותה ניווטו בימים בטוחים יותר בגרופ A. מכונית זו הביאה לטויוטה את אליפות הנהגים ברציפות בין 1992 ל-1994 (כולל יצרניות ב-93') ואל הפודיום לקחו אותה נהגים מפוארים כיואה קנקונן, קרלוס סיינז, ודידיה אוריול. עוד נוכחת הקורולה WRC שרשמה 25 פודיומים בין 1997 ל-1999. את העבר כבר אי אפשר להכפיש.

טויוטה בפסטיבל גודווד. אתר יצרן
טויוטה סליקה משופרת ל-750 כ"ס/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully