וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוק על ארבעה גלגלים

8.7.2010 / 9:08

המעצב האוקריאיני איסלאימוב פטאל מציג לנו קונספט ממוחשב למכונית עתידנית שנראית כמו מנוע של מטוס, מקליפ של ZZ טופ

לעתים קרובות אנחנו פוגשים בעיצובים/איורים של מעצבי הרשת שאפשר לייחס אותם ליצרנית רכב מסוימת ואמיתית; יש גלגלים בכל פינה, תא הנוסעים מסודר, ואפילו ההסברים על המנוע מצטברים למשהו שאפשר להעביר הלאה בפשטות. אבל מה בדיוק התכוון לעשות פה המעצב האוקריאני איסמאילוב פטאל עם הפרשנות שלו למכונית עתידנית לעוד 50 שנה, ולמה כינה אותה RX00047?

המנוע ל-RX00047 מבוסס על מערכת מימנית (תא דלק), וזהו. פטאל נמנע מלפרט על טכנולוגיות או עוצמה וכדומה, פשוט משום שהעדיף לכאורה למשוך את הסוקרים אל עבר המעטפת החיצונית המשונה. הוא לא מספק תשובה לגביי הכינוי הנומרי של המכונית מלבד שזהו אזכור לעולם שבו "שולט האח הגדול", אבל מסביר שהעיצוב הוא מחווה למכוניות המירוץ של שנות ה-30 וכן למטוסים מלחמת העולם ה-2. "תחשבו על המכונית כמטוס על גלגלים, אבל בלי כנפיים", כך פטאל.

עוד הוא מוסיף כי הפרופיל לקוח (בחלקו) מאלבום הרוק המיתולוגי –'אלימינייטור', של להקת הרוק הקלאסי ZZ טופ, אותה מאכלסת שלישית רוקיסטים קשישה, בראשם שני המזוקנים האגדיים בילי גיבונס ודאסטי הול. מעבר לכך, אומר פטאל כי העיצוב משרה על המתבונן תחושת מהירות וקרבות אוויר, תזכורת לימים עברו ואולי סימן לעתיד, בה המערכה המלחמתית תנוהל בעיקר ברקיע לדעתו. מי יודע.

קונספט גרפי RX00047. אתר יצרן
קונספט גרפי RX00047/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • תא דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully