וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מורשה? לא מטפלים

30.6.2010 / 16:55

בהצעת חוק שהועברה בכנסת יקבע כי טיפול ברכב במוסך שאינו מורשה יחשב לעבירה פלילית, הן למטפל והן למטופל

חברי הכנסת איתן כבל, אברהם מיכאלי ואורי אורבך הגישו השבוע הצעת חוק חדשה העוסקת בבטיחות כלי הרכב ולפיה, ייאסר טיפול ותיקון רכב במוסך שאינו מורשה על ידי משרד התחבורה, להלן 'מוסך מדרכה'.

על פי הצעת החוק, הפעלת מוסך בלתי מורשה וכן ביצוע טיפול ברכב במוסך שאינו מורשה על ידי משרד התחבורה, יהוו עברה פלילית שעונשה מאסר של שנה וחצי או קנס כספי בגובה 20,000 שקל. בנוסף, רישיון הרכב של מי שיתפס מטפל במוסך שאינו מורשה יישלל עד שתקינות הרכב שלו תוכח באמצעות הגורמים המתאימים.

חבר הכנסת איתן כבל ממגישי הצעת החוק אומר כי לפי ההצעה, יוכלו הנהגים לתקן רכביהם במוסכים בעלי רישיון בלבד. ההצעה איננה באה רק כדי להסדיר את שוק המוסכים, אלא בראש ובראשונה נועדה להציל חיים.

לדברי רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, בשנים האחרונות גדלה התופעה של תיקון רכבים במוסכים פיראטיים הפועלים ללא הסמכה וללא רישיון, תוך העלמת כספים מרשויות המיסוי. במוסכים אלה נעשה שימוש בחלפים גנובים, לא איכותיים ולא בטיחותיים. כמו כן, כיוון שמוסכים אלה אינם נמצאים תחת פיקוח, אין לדעת מהם מצבם הבטיחותי של הרכבים המטופלים בהם.

מוסכים אלה מהווים את אחד הצרכנים העיקריים לחלפים גנובים, כך שהצעת חוק זו תביא גם לצמצום בתופעת גנבות הרכב. החוק יהווה הרתעה גם בכך שמי שיואשם בהפעלת מוסך בלתי חוקי, עלול להיפסל בעתיד מלקבל רישיון להפעלת מוסך או הסמכה כמנהל מוסך.

עוד מוסיף רונן לוי, שבישראל פועלים כ-2,500 מוסכים לא חוקיים שאינם משלמים מיסים וגוזלים את פרנסת המוסכים החוקיים. גרוע מכך, מוסכים אלה מופעלים על ידי בעלי מלאכה בלתי מיומנים, ללא מכשור וידע מתאימים וללא הסמכה כדין ובכך הם מסכנים את בטיחות הציבור. הצעת חוק שתאסור תיקון רכבים במוסכים בלתי חוקיים הינה בעלת חשיבות בטיחותית וצרכנית ממדרגה ראשונה ואין ספק כי היא תתרום למיגור תופעות חמורות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully