וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: 270 אלף מנועים פגומים

1.7.2010 / 12:20

טויוטה מדווחת כי 270 אלף כלי-רכב מתוצרתה נמכרו בעולם עם מנועים לא תקינים. גם לקסוס בתמונה. החשש - המכונית עלולה להתקע באמצע הנסיעה

טויוטה העולמית מדווחת כי 270 אלף מכוניות שנמכרו בעולם כולל חטיבת לקסוס, נמסרו לבעליהם עם מנועים לא תקינים. כך מוסרת היצרנית היפנית בעוד פרק עגום בתקלות לא נגמרות בשורותיה. דובר החברה הידאקי קומה, אמר לכלי-התקשורת בטוקיו כי החברה מנסה כעת להעריך את היקף התקלות ולאתר את המכוניות הלקויות במועד הקצר ביותר. לא דווחו עד כה מקרים על תאונות הקשורות לתופעה זו.


ריקול רשמי טרם פורסם לפי שעה. אולם, עיתון ה-'יומיורי' היוצא לאור ביפן, מדווח כי ביום שני הקרוב תופץ קריאת תיקון רשמית לכל הדגמים המקולקלים. טויוטה מנהלת מגעים עם משרדי התחבורה וארגוני הבטיחות הרשמיים כגון ה-NHTSA על מנת לנסח את הפתרון האפשרי. על פי טויוטה, השיבוש ביחידות ההנעה גורם להשבתת המנוע באופן פתאומי בזמן נסיעה. 200 לקוחות סיפרו לטויוטה כי שמעו רעש "משונה" מהמנוע ומשם ככל הנראה מקור הדאגה.


מתוך 270 אלף המכוניות להן מנועים לא תקינים, 180 אלף נמכרו מחוץ ליפן. בתוך הרשימה מכוניות כגון הטויוטה קראון - מכונית סדאן שאינה נמכרת בישראל, וכפי שצויין, כ-7 דגמי לקסוס סדאן (אין אזכורים לסדרות הפנאי RX או דגמים אחרים, על אף שהמנועים משותפים) נמנים אף הם בקבוצה הבעייתית.

טויוטה נאבקת לאחרונה להשיב את אמון הציבור לאחר שקראה השנה ל-9 מיליון כלי-רכב להגיע למרכזי השירות בגלל תקלה בדוושת המצערת שגרמה להאצה לא רצונית של המכונית. על הסתרת המידע מהציבור ואי זמינותו בזמן הרלוונטי, שילמה קנס בגובה של כ-17 מיליון דולרים שהוטל עליה על ידי הממשל בארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully