וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאודי עושה מיני, מצליח לה?

אודי נכנסת למערכה בשוק הסופר מיני היוקרתיות ואנחנו נוהגים לראשונה באודי הקטנה ביותר בהיצע, ה-A1

מלבד שני ביקורים בעבר, האחד עם האודי 50 בשנת 1974 (שמאוחר יותר הפכה לפולקסווגן פולו הראשונה) והשני עם ה-A2 שהקדימה את זמנה ב-1999 וסיימה את חיה זמן לא רב אחר כך בדיוק בגלל אותה הסיבה, לאודי, למרות עושר דגמיה, לא הייתה נוכחות בפלח מכוניות הסופר מיני. מדוע? הרי במחשבה ראשונה, יש לה את כל מה שצריך - יש שלדה שמגיעה מהפולו של פולקסווגן (האימא של אודי), יש מנועים קטנים, חדשניים ונקיים, וכמו שהוכיחה המיני של ב.מ.וו ומאוחר יותר גם המיטו של אלפא, גם יש לא מעט קהל שמוכן לשחרר מהארנק מספיק מרשרשים עבור סופר-מיני יוקרתית, לפחות באירופה. אצלנו הסיפור קצת אחר, אתם יודעים.

אולם, במחשבה שניה, אודי לא יכלו ככה סתם לייצר עוד פולו, לתמחר אותה יקר יותר ולהשליך אותה אל הקרב. מה יהיה הטעם בכך? אז הם לקחו קצת את הזמן והשלימו עם העובדה שהמיני גורפת את השוק ומתחדשת שוב ושוב. הם המתינו, ניסו ואז ניסו שוב עד שיצא המוצר הנכון מבחינתם, ה-A1 החדשה.

כעת, בסופה של סערת טיזרים, חשיפות ושמועות, אודי מעמידה לרשותנו את המכונית הקטנה החדשה מתוצרתה בשלל גרסאותיה, על כבישי גרמניה כדי שנוכל לנהוג בה ולרוץ להביא בפניכם את הממצאים. מוכנים?

השקה אודי A1. קובי ליאני
השקה אודי A1/קובי ליאני

דברים טובים באים באריזות קטנות?

לפני שנגיע לאם הם טובים או לא, לפחות נוכל לומר לכם שהם בהחלט יפים בממדים זעירים. אודי כמובן חזרו על המנטרה המוכרת והצפויה שה-A1 הקטנה משלבת את ה-DNA של כל מכוניות החברה - את החזית של אודי A4, את הגג של ה-TT ואת היוקרה של A8. אבל אם ציפיתם לשורת מחץ כמו "הצהרות לחוד ומציאות לחוד", אנחנו נשמח לתקן אתכם.

ה-A1 באמת נראית טוב בכל קנה מידה. היא עדיין קרירה בגרמניותה, אבל מאוד מושקעת ומלוטשת ואת זה ניתן לראות מכל כיוון שמביטים בה. בחזית תמצאו את אותם פנסי 'לד' איקוניים, את אותו פגוש פעור ותוקפני, מהצד לא תוכלו להתעלם מהגג המשתפל לאחור שמופרד מהגוף ומאחור (ניתן גם בצבע שונה, לבחירתכם) ב'כאילו' דיפיוזר וצינורות המפלט הבוהקים.

בתא הנוסעים שלה אפשר למצוא מידה זהה של כישרון. גם כאן אין שום וויתורים מצד אודי בכל הקשור לאיכות והרכבה, אם כי במכוניות המבחן שנמסרו לנו באירוע ההשקה והשייכות לגרסאות הטרום ייצור, פה ושם נשמעו רשרושים מאחור וגם רעשי רוח מהחלונות שנבעו מאטימה לא מושלמת.

הדשבורד חד וזוויתי ונשבר רק בפתחי מיזוג עגולים שחלקם העליון נצבע בצבע הרכב - וזה נראה לא רע בכלל. נגיעות הצבע ממשיכות גם במרכז המושבים (שבעצמם נראים טוב מאוד) ובקונסולה המרכזית. רמת הגימור שתבחרו תקבע אם תפירות אלה יהיו מבד רגיל או מעור. הקבינה של ה-A1 מיועדת לאכלס ארבעה נוסעים, אבל מאחור יהיו אלה ללא ספק ילדים בלבד, שכן הגג שמשתפל אחורנית, מחסל את המרחב לראש, אם כי לברכיים יש די מקום כדי שלא תשמעו תלונות.

השקה אודי A1. אתר יצרן
השקה אודי A1/אתר יצרן

מה בתחמושת?

אודי יתחילו את חייה של ה-A1 על כבישי העולם עם ארבעה מנועים: שני מנועי דיזל בנפח 1.6 ליטר שלהם 90 ו-105 כ"ס (23.4 קג"מ לראשון ו-25.4 קג"מ לשני) ושני מנועי בנזין, הראשון בנפח 1.2 ליטר טורבו שלו 86 כ"ס ו-16.3 קג"מ והשני בנפח 1.4 ליטר טורבו שלו 122 כ"ס ו-20.3 קג"מ המוכר לנו מהגולף והפולו החדשות שהגיעו בשנה החולפת לארץ.

כל המנועים הללו הגיע להשקה שנערכה בברלין, אך נכון לרגע זה, רק האחרון והחזק יותר רלוונטי לשוק המקומי שלנו. מנוע זה גם יציע אצלנו את תיבת ה-DSG (נקראית S-טרוניק באודי) שלה שבעה הילוכים ועל הנייר שניהם יחד יציעו ביצועים נאים של 8.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 203 קמ"ש.

אודי מצהירים שלטובת הבידול מהפולו שעליה מבוססת ה-A1, נערכו בזו האחרונה שינויים חשובים כמו מתלים ספורטיביים יותר וכן הותקנה בה מערכת ה-XDS - הדיפרנציאל הקדמי האקטיבי שהותקן בגולף GTI מהדור השישי לשיפור העברת הכוח לכביש בכבישים מפותלים. בנוסף לכך, כל הגרסאות מציעות את מערכת ה'סטופ אנד גו' (עצור וסע) שמכבה עת המנוע בעצירה לטובת חיסכון בדלק.

השקה אודי A1. קובי ליאני
השקה אודי A1/קובי ליאני

ואיך זה מרגיש?

אז את מבחן ה'לוק' ה-A1 צולחת בהצטיינות, אבל עוד לפני שהתחלנו לנהוג בה, זכרנו שיש עוד לפניה משימה חשובה - ההתמודדות מול המיני של ב.מ.וו שיודעת לגרום לאוחזים בהגה שלה לחייך כבר מהפניה הראשונה.

כבישי הנהיגה שהכינו עבורנו המארחים לא היו הטובים ביותר שנתקלנו בהם ולא היו מחמיאים לאף מכונית בה ננהג, בטח שלא ל-A1 החדשה והחשובה. הם כללו עקיצה קצרה באוטובאן שבו המהירות מוגבלת לזו המרבית של המכונית ומעט שיטוט בין כפרים מקומיים. נפלא לטיול, פחות למבחן.

אולם, גם אז אפשר היה להבחין שהאודי הקטנה בהחלט בנויה מהחומרים הנכונים. המתלים הקשיחים יחסית שלה שומרים אותה מפולסת ומדוייקת בכל מהירות ובכל סוגי הפניות ועדיין מציעים רמה גבוהה של נוחות. סעיף ההתנהגות השתפר באופן מוחשי כאשר עברנו אל גרסאות ה-S ליין שקיבלו מתלים קשיחים יותר. אלה שיפרו את חדות הנסיעה והרחיקו עוד את היכולות הגבוהות ממילא של השלד להתמודד עם כבישים מסולסלים.

אבל למרות השילוב המוצלח של הגה אלקטרו-הידראולי (מדויק וחד, אבל חסר תחושה) עם מתלים מכוילים נכון ובלמים חזקים, אי אפשר לומר שיש איזו שהיא התרוממות רוח כשנוהגים באודי הקטנה. במקרה הזה, ואולי גם באשמת כבישי המבחן, ה-A1 עשתה הכל טוב, ואפילו מצוין במגוון סעיפים, אבל לרגש היא לא הצליחה וזה משהו שהמיני של ב.מ.וו כן יודעת לעשות, לכבוש את חובבי הנהיגה. היא מרגישה סופר בטוחה (בייחוד עם שלל הבקרות), ממש לא מסרבת להיכנס לעומק הפניות, בגרסה החזקה גם מאיצה בנחישות ביציאה מהן אבל מרגישה מאוד סטרילית ולא מערבת.

השקה אודי A1. אתר יצרן
השקה אודי A1/אתר יצרן

ביצועים בשילוב עם חיסכון

על הצד הירוק אודי כמובן שלא יכלו לוותר ואולם לא מדובר כאן במכוניות היברידיות, אך עדיין כולן ללא יוצא מן הכלל שמרו על צריכת דלק מעולה כמעט ללא קשר לעומס שהפלנו עליה בנהיגה.

בעוד שהאירופים יאהבו מאוד את מנועי הדיזל, ולמען האמת גם אנחנו אהבנו מאוד את יחידת הכוח שלה 105 כ"ס (ושוב נצטער שלא נראה אותה כאן בישראל), את גרסת ה-90 כ"ס הדיזלית קצת התקשינו לעכל. ביצועיה לא מצטיינים על הכביש (12.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש) וכדי להתנהל איתה בתנועה ואף לעקוף כלי רכב אחרים, צריך מידה לא מבוטלת של תכנון מראש. מה הקטע שלה? פוליטיקלי-קורקטיות עם 99 גרם CO2 לקילומטר.

במקרה הזה, גם מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר שומר על עצלות דומה. זה די מובן כי לו רק 86 כ"ס ולכן נעדיף להמתין להופעת גרסת ה-1.2 טורבו שלה 105 כ"ס כמו זו המותקנת בפולו החדשה. אבל כאמור, הגרסה הנבחרת כאן היא זו בעלת מנוע ה-1.4 ליטר. היא לא רק מרגישה היוקרתית מכולן, אלה היא גם משאירה את האחרות הרחק מאחור בכל הקשור לביצועים.

תגובת המנוע מיידית ואין שום שמץ של השהיית טורבו, תיבת ה-DSG מפליקה הילוכים כהרף עין, גם כאשר היא מתבקשת להוריד 4 הילוכים במכה אחת לטובת האצה קדימה (יש גם מנופי הילוכים מאחורי ההגה). אין לגרסה זו שום בעיה להתנהל בהילוך השביעי והאחרון גם במהירות של 60 קמ"ש כשהמנוע מסתובב ב-1,200 סל"ד ומנגד, אין לה שום התנגדות לעבוד קשה וחזק במצב הספורט קרוב לקו האדום בסקלת הסל"ד. לטובתה גם עומד משקל גוף של רק קילוגרמים ספורים מעל לטון. בגרסה זו, לפי מחשב הדרך, נרשמה צריכה ממוצעת של 13.5 קילומטרים לליטר, למרות הרגל הכבדה שלנו. נהיגה שפויה יותר תצליח גם כמעט להכפיל את נתון זה.

השקה אודי A1. קובי ליאני
השקה אודי A1/קובי ליאני

עולה כמו מכונית פרימיום

מסתבר שההמתנה של אודי בייצור ה-A1 החדשה השתלמה לה. משום שהתוצאה היא מוצר מבריק שעשוי לכבוש רבים מבעלי הממון שיפנו לכיוונה, גם אם רובן נשים. היא נראית מצוין וייחודית, יש לה תא נוסעים איכותי מאוד ועשיר עם מספר רמות אבזור (כדאי לסמן V על מערכת השמע של BOSE שלה 14 רמקולים), היא תגיע לארץ עם מנוע מעולה וחסכוני וכמובן, היא המכונית הכי אופנתית כרגע אצלנו.

והמחיר? בהחלט נקודה חשובה - אודי A1 תוכננה להיות המכונית הכי יוקרתית והכי מאובזרת בקטגוריה שלה ועל פי המפרט הישראלי, היא גם תהיה כזו ולכן היא גם המחיר התואם שלה. רגע, לפני שאתם נבהלים, נספר לכם שלמרות שבסכום המבוקש עליה תוכלו לרכוש משפחתית חזקה או אפילו משפחתית גדולה, היא עדיין תהיה זולה משמעותית מהמיני המתחרה ותציע ממנה יותר מהכל, מלבד סעיף ההנאה מנהיגה, אם זה הקטע שלכם או שלכן. ובכן? תג המחיר שלה יעמוד על 145 אלף שקלים לגרסה המאובזרת בגג שמש, במושבים משולבי עור, בחישוקי 16 אינטש ועוד. אם סופר מיני אופנתית ויוקרתית זה הכיוון שלכם? אודי A1 נותנת תמורה מצוינת לכסף. אצלנו כבר בחודש ספטמבר כשצפי המכירות עומד על 500 יחידות בשנה מלאה.

בעתיד הלא רחוק תופענה כמובן גם גרסת S1 ספורטיבית עם מנוע חזק בהרבה והנעת קואטרו (לכל הגלגלים), גרסת ספורטבק עם 5 דלתות ואולי אולי אפילו גרסת קבריו, אבל על זו המארחים לא מרחיבים בדיבור יותר מדי.

השקה אודי A1. אתר יצרן
השקה אודי A1/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully