וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס SLS נותנת שוק חשמלי

7.7.2010 / 8:14

מרצדס חושפת את המהדורה החשמלית ל-SLS AMG שמבטיחה עוצמה וחסכון בטעם אקזוטי. על הכביש בעוד חמש שנים?

עד שנת 2015 עיקר דגמי AMG יעברו מהפכה בתחום ההנעה והצריכה, כך לדברי בכירי AMG של מרצדס ובראשם אולה קליניוס - מנהל החטיבה הספורטיבית. "נפחית את תצרוכת האנרגיה של המכוניות במהלך של חמש שנים, אבל זאת תוך שימור המסורת והניצוץ של מרצדס ו-AMG". סנונית ראשונה בדמותה של מרצדס SLS AMG מצוידת מערכת הנעה חשמלית פורצת כבר כעת. אודי אי-טרון ופורשה 914 ספיידר לא לבדן. אווירה מחשמלת בפריס?

ה-SLS מכילה ארבעה מנועים חשמליים (אחד בכל גלגל) המייצרים במצטבר כ-526 כ"ס ו-88.2 קג"מ. הם מאיצים בה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות על השעון ולמהירות מרבית (מוגבלת) של 253 קמ"ש. הכוח אמנם קצר בכ-40 כ"ס מהתאומה הבנזינית, אך נתון המומנט עומד לזכות המהדורה החשמלית בהפרש ניכר. נוסף על אלה, מיצוב המנועים החשמליים אילץ מספר שינויים מבניים סביב השלדה, כך שמערכת המתלים בחזית הותאמה לעומסי הסוללות; התוצאה היא מרכז כובד נמוך התורם לשליטה הדוקה על תנועותיה על הכביש.

מרצדס מציינת שכוחן של הסוללות נאמד בכ-480 קילוואט. אך לאור ריבויים ושילובם העמוס של מנגנוני ההנעה החשמליים סביבת העבודה לחה וחמה בשל טמפרטורות גבוהות. אי לכך, השתילה AMG צמד מערכות לוויסות האקלים כדי לפקח שהמכונית נמצאת בתחום הסביר ושהמנועים החשמליים לא יקרסו באורח פתאומי, או שמא תפגענה יכולותיה של ה-SLS.

מהדורת ה-E ל-SLS תוגבל בייצור, וזאת בהנחה שהיא אכן תגיע לשם ביעד המסומן לעוד חמש שנים. לעת זו, אפשר להסיק שחטיבת AMG תתחיל לערוך שינויים טכנולוגים ביחידות ההנעה המרכזיות; לא מכבר הפעילה סט ראשון עם הקטנת נפח הבנזין מ-6.3 ל' ל-5.5 ל' עבור סדרות הסדאן והסטיישן במשפחה. עוד פרטים על ה-E הרעיונית בתערוכת פריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully