וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא המהירות חוזר לווירון

ירון אדרי

6.7.2010 / 13:35

גרסה סדרתית חדשה ומשופרת למכונית ה'על' הראוותנית של בוגטי קבעה 432 קמ"ש שמשאירים הרחק מאחור את כל קוראות התיגר

אחרי שנושלה מהתואר היוקרתי, חוזרת בוגטי וירון להיות המכונית הסדרתית המהירה בעולם. המהדורה האחרונה למכונית ה'על' הראוותנית המכונה 'סופר ספורט', קבעה 431.98 קמ"ש כפי שנכתב על המסמך הרשמי שנמסר לה מטעם אנשי ספר השיאים של גינס. מדובר במהירות ממוצעת שכן השיא דורש לקיים שתי מדידות. בגבוהה מבינהן, עצרה הווירון את מד המהירות הרשמי על 435.19 קמ"ש. מהנדסי החברה אגב, היו צנועים וטרם הניסוי "קנו" 425 קמ"ש.

המיוחד בגרסת ה'סופר ספורט' נמצא כמובן במנוע ה-8.0 ל' W16. מגדשי טורבו (ארבעה) ומצנני ביניים מוגדלים איפשרו להעלות את ההספק מ-1,001 ל-1,200 כ"ס והמומנט סוגר 152.6 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.5 שניות בלבד, ל-200 קמ"ש ידרשו 7.3 שניות ואחרי 15 שניות עגולות יראה המחוג 300.

עוד בנמצא קיט אווירודינמי המאפשר לווירון הזו להתמודד טוב יותר עם קיר הרוח שנוצר במהירות תלת ספרתית ובלתי נתפשת זו, וכן כיול מחודש ומתבקש לשלדה והמתלים. יתכן מאוד שמדובר בווירון האחרונה לפני החלפתה או גניזתה (או אולי חשמלית) על ידי בעל הבית קונצרן פולקסווגן שכן כידוע, כל יחידה נמכרת במחיר הפסד.

לקראת סוף חייה, מדובר בהישג חשוב מאוד עבור הווירון שבתחילה קבעה את השיא על 407 קמ"ש. יצרניות אקזוטיות רבות וכן סדנאות שיפורים ניסו לנשלה מהפסגה וזה בהחלט לא היה קל עבורן לעשות זאת. לאחר ניסיונות רבים את השיא הזמני החזיקה ה-SSC אולטימייט האמריקנית – 412 קמ"ש, וגרסה משופרת שלה מבטיחה 435 קמ"ש אך זה טרם נקבע רשמית.

חמש היחידות הראשונות מתוך 30 בלבד לסופר ספורט תוצענה בצבעי השחור-כתום של מחזיקת השיא. מחיר הוא ממש לא מגבלה עבור מי שהמכונית כן בשבילו ואם אתם מתעקשים לדעת, 1.8 מיליון דולרים (כשבעה מיליון שקלים לפני מסים). הזמנות תתקבלנה החל מחודש אוגוסט כאשר היא תוצג לראשונה באופן רשמי בפבל ביץ' קליפורניה. רק נגלה כי המהירות המרבית תוגבל ל-416 קמ"ש כדי לשמור על הצמיגים שלא יתאדו.

בוגטי וירון 16.4 סופר ספורט. אתר יצרן
בוגטי וירון 16.4 סופר ספורט/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • בוגאטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully