וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו S60 מקבלת V

7.7.2010 / 10:19

מכונית הסלון החדשה של וולוו זוכה לאחות סטיישנית וכמיטב המסורת עם סימול V על דלת תא המטען. בטיחות שימושית

לקראת בכורתה בתערוכת פריס, וולוו חושפת את ה-V60, האחות הסטיישנית ל-S60 החדשה. ולמרות שמדובר בהמשך אופנתי למכונית הסדאן, בוולוו לא כל כך מרוצים שה-V החדשה זוכה ליחס של מכונית סטיישן מפוהקת. מהנדסי החטיבה השוודית מעדיפים שהקהל יגדיר אותה בתור קופה מעוצבת ומרווחת. אך מה שזה לא אומר, ה-V הוא אותו V, והממדים מציגים את אותו מרכב ריבועי על פלטפורמה משותפת. ואילולא ה-S60 הייתה נחשפת לפני כן, אולי היה מקום להעניק לה את התיאור "קופה-סטיישן" כמשאלת ליבם.

ה-V60 מתייצבת בין אחיותה המוכרות – ה-V50 וה-V70. היא פורשת את המרכב המסורתי החמוש בדלת חמישית שטוחה, וזו מאפשרת הטענת ציוד-רב בנוחות ונגישות מרבית. המושבים כולם (להוציא הנהג) ניתנים לקיפול מלא ואלה מעצימים את נפח תא המטען מ-430 ליטרים אל כפול מכך ויותר. תא הנוסעים מועתק מגרסת הסדאן במלואו וכך גם מערכות הבטיחות כולל מנגנון הבלימה האוטומטית המזהה הולכי-רגל ובולם את המכונית עצמאית במקרה של איחור בתגובה מצידו של הנהג.

בחזיתה של ה-S60 מנועי בנזין ודיזל לקוחים מכל המשפחה, לרבות ה-S60. גרסת הפתיחה תהיה ה-1.6 ל' בהספק הנע בין 150 (T3) ל-180 כ"ס (T4). גרסאות בכירות להינע הבנזין תהיינה ה-2.0 ל' טורבו 203 כ"ס ומעליה גרסת ה-T6 המפיקה כ-304 כ"ס ו-45.2 קג"מ. מנועי הדיזל הם מסדרת הדרייב E (115 כ"ס) וכן ה-D3 וה-D5 להם 163 עד 205 כ"ס מיחידות חמישה צילינדרים. השידוך הוא לתיבת הילוכים כפולת מצמד (פאוורשיפט) עם שישה יחסי העברה.

כאמור, הוולוו V70 תוצג לראשונה בפני הציבור בתערוכת פריס בתחילת חודש אוקטובר. כמו שאר אחיותיה למרכב הסטיישן, גם היא צפויה להגיע לישראל בשלב מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully