וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תשלם לזכיינית הרכבת הקלה בירושלים 180 מיליון שקלים

אבי בר-אלי

8.7.2010 / 7:42

הבוררים בפרויקט פסקו כי קבוצת סיטיפס תזכה ל-70 אחוזים מהסכום שדרשה כעת ותקבל את היתרה בהתאם לאבני דרך

המדינה תעביר בימים הקרובים לזכיינית פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, קבוצת סיטיפס, 180 מיליון שקל (37 מיליון יורו) מתוך מענק ההקמה של הפרויקט - כך נודע ל-themarker. ההעברת הכספים תתבצע בהתאם לפסיקת הבוררים במחלקות בין המדינה לזכיינית, השופט (בדימוס) בועז אוקון ועו"ד דב וייסגלס.

הבוררים קבעו כי סיטיפס תקבל כ-70% מהמענק שהיתה אמורה לקבל עבור עמידה באבן הדרך השביעית, בהיקף כולל של 53 מיליון יורו. את יתרת הסכום (16 מיליון יורו) תקבל סיטיפס באופן מדורג, בהתאם לעמידתה בלוחות הזמנים של הפרויקט. פסק הבוררות בעקבות התפטרותו של עו"ד רם כספי מתפקיד הבורר עקב חשש לניגוד עניניים.

לפני כשלושה חודשים הודיע משרד האוצר לסיטיפס כי יסכים להעביר לידיה 43 מיליון יורו מתוך מענק ההקמה של הפרויקט, המהווה 80% מהסכום אותו היתה המדינה אמורה לשלם לזכיינית בינואר 2010. האוצר נימק את התשלום החלקי בכך שסיטיפס עדיין לא השלימה את כלל העבודות אותן נדרשה לסיים. האוצר קבע שורת תנאים מקדימים בהם תידרש סיטיפס לעמוד כדי לקבל את התשלום, בהן עמידה בלוחות זמנים להגשת תכניות הפרויקט, וכן דרש כי תישא בתשלום הריבית בגין האיחור שבהעברת התשלום.

סיטיפס דחתה את הצעת האוצר, וטענה כי המדינה היא שאחראית לעיכובים עד כה, ולכן אין מקום למנוע ממנה את התשלום לו היא זכאית ולהטיל עליה את תשלום הריבית, שעשוי להסתכם במיליוני שקלים. בשלושת החודשים האחרונים ניהלו הצדדים הליך בוררות, בעוד סיטיפס פונה לבנקים המלווים את הפרויקט - לאומי והפועלים - בבקשה כי ידחו את החזרי החוב עד העברת התשלום.

כפי שפורסם בעבר, פרויקט הרכבת הקלה בירושלים נדחה בשבעה חודשים נוספים, ויחל לפעול מסחרית רק ב-7 באפריל 2011. שאלת האחריות לעיכובים צפויה לעלות לדיון בפני הבוררים במהלך החודשים הקרובים, כשהמדינה עשויה להיות חשופה לתביעה בהיקף של 300-500 מיליון שקל מצד סיטיפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully