וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום: יופסק יבוא חלקי חילוף תחליפיים

ירון אדרי

8.7.2010 / 12:10

לאור נהלים חדשים של משרד התחבורה, יבואניות חלקי החילוף התחליפיים לישראל מאיימות להפסיק את הייבוא. צפוי מחסור חמור

יצרניות חלקי החילוף התחליפיים מאיימות להפסיק את הייצוא לישראל, ולהשאיר את השוק במחסור חמור. זאת, לאור דרישה חדשה של משרד התחבורה לפיה החל מחודש אוגוסט הקרוב תחוייבנה להצמיד לכל חלק בנוסף לארץ הייצור גם את כתובת המפעל וכן את כתובת היבואנית לישראל. לדבריהן, מדובר בדרישה המנוגדת למקובל בעולם ואין באפשרותן לקיימה.

בין יבואניות חלקי החילוף המייצגות את אותן יצרניות ובין משרד התחבורה ישנו מאבק שמתמשך זמן רב. בתחילת 2009 עיכב המשרד בנמלי הים של ישראל תשע מכולות ובהן חלקי חילוף בטענה כי אלה אינם עומדים בתקני האיכות והבטיחות המקובלים. בעקבות זאת, בחודש יולי 2009 ביקשו חמש יבואניות חלפים לעתור לבג"צ כנגד משרד התחבורה על מנת להביא לביטולם של הנהלים לעיל כמו גם כנגד שני נהלים נוספים המתייחסים לחלקים במערכת הבלימה וחלקי מרכב חיצוניים.

דרישת יבואניות החלפים היא כי משרד התחבורה יסתפק בתקנים האירופים והאמריקנים שכן כל נוהל חדש מחייב את היצרניות לפעול באופן מיוחד לשוק הקטן יחסית של ישראל, עניין שהוא כמעט בלתי אפשרי לדבריהן. כמו כן, יישומו יגרור עלייה במחירי החלפים שתיפול בסופו של דבר על הצרכנים. בנוסף, תיתכן עלייה במחירי הביטוח שכן תיקון מכוניות בחלפים אלה או בחלפים מקוריים לנוכח המחסור בחלפים זולים, יהיה יקר יותר. עוד ניתן לציין כי הדרישה לחלקי החילוף החסרים בשוק עלולה להביא לעלייה במספר גניבות כלי הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully