וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו תחייה את טלבו?

ירון אדרי

9.7.2010 / 11:48

טלבו שזכתה לחיים לא קלים תחזור לחיים כמותג העממי והזול של קונצרן PSA. על הכוונת: מותג דאצ'יה של המתחרה רנו

בשנת 2012 תשיק פיג'ו שני דגמים חדשים למותג טלבו אותו גנזה בשנת 1986, כך חושף ה'לה ווס דה גליסיה' הספרדי. טלבו לדברי העיתון, תהפוך למותג העממי הזול של קונצרן PSA הצרפתי ותכוון אל השווקים המתפתחים, בעיקר למדינות צפון אפריקה הקשורות קשר אדוק לצרפת. על פי מקורות, השמות שנבחרו לדגמים יגיעו מעבר החברה – הורייזן וסמבה.

בשנים האחרונות מוביל קונצרן PSA מהלך לשיפור כולל במותגים פיג'ו וסיטרואן. המטרה כפי שהצהירו בכיריו לא אחת, היא ליישר קו מול יצרניות הפרימיום הגרמניות. צעד שכזה יביא לעלייה מתבקשת במחירים וירחיק את אותם שווקים על אף שבדרך כלל מדובר במכוניות מדורות קודמים שעדיין נמכרים שם (פיג'ו 206, סיטרואן C3 דור ראשון וכדומה). כמו כן, שימוש במותגים אלה באותם שווקים עלול לפגוע בתדמית היוקרתית אותה הם מבקשים ליצור. "המטרה שהצבנו לעצמנו לשני המותגים היא למכור ללקוחות מכוניות בסטייל ובאיכות", כך לדברי הנשיא פילפ וארין.

להחייאת טלבו עשויה להיות תרומה חיובית ל-PSA ולא רק בהגדלת נתח השוק שלה במדינות המתפתחות. כיום, מי שנותנת את המענה הטוב ביותר היא המתחרה מבית רנו באמצעות מותג דאצ'יה המציג מכירות נאות בצפון אפריקה, המזרח התיכון, מזרח אירופה ודרום אמריקה.

טלבו הוקמה בשנת 1903 כמותג בריטי תחתיו נמכרו מכוניות קלמנט-בייארד הצרפתיות. במשך חייה עברה החברה מספר תהפוכות והשליטה בה עברה מיד ליד. בשנת 1958 רכשה אותה סימקה שמאוחר יותר (1967( התמזגה עם קרייזלר כדי ליצור את קונצרן קרייזלר אירופה ומותג טלבו נגנז. בשנת 1978 השתלטה על הקונצרן פיג'ו שהחזירה לחיים את השם אולם לא בהצלחה גדולה. מכונית הנוסעים האחרונה שתוכננה הייתה האריזונה, אולם זו שווקה לבסוף כפיג'ו 309. המותג טלבו נגנז סופית בשנת 1992 עם הפסקת ייצור הדגם המסחרי אקספרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully