וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל טיוואני

ירון אדרי

11.7.2010 / 9:07

יצרנית המכוניות השאפתנית לוקסגן מטיוואן פועלת בכל המרץ כדי לקבל הכרה מערבית. הפעם היא מציגה מיניוואן חשמלי

לפני כחצי שנה חשפה יצרנית הרכב הטיוואנית לוקסגן את ה-MPV, מיניוואן גדול מידות המבוסס על מכלולי הרנו אספאס. בסמוך לו הושק גם רכב שטח העונה לשם הלא מקורי SUV. היות והחברה הוקמה רק בשנת 2009, ניתן להבין את המוטיבציה לקבל הכרה כמה שיותר מהר בעיקר כשהשכנים מקוריאה כבר אינם סובלים מרגשי נחיתות והסינים אוטוטו עושים את הפריצה המערבית שלהם. את זה בימינו אנו אי אפשר לקבל כנראה ללא אופציה חשמלית.

המיניוואן לוקסגן 7 MPV EV+ (הם לא חזקים בשמות מסתבר) הוא תשובתה של היצרנית מטיוואן ל"איום הגדול ביותר על האנושות" – השפעת התעשייה על האקלים העולמי. לרשותו שבעה מושבים וטכנולוגיה שעמדה בפיתוח כבר שנים רבות כך הם מספרים. החברה אמנם קיימת שנה, אך חברת האם שלה 'יולון' ותיקה בתעשייה וקיימת שנים רבות.

המנוע החשמלי מפיק 240 כ"ס ו-27 קג"מ, המאיצים את המיניוואן הגדול תוך 8.6 שניות ל-100 קמ"ש ועד למהירות של 145 קמ"ש. האנרגיה האצורה בסוללות הליתיום-יון משאירות לנהג טווח של כ-300 ק"מ בין טעינות אלא שזאת במהירות עירונית, כלומר שלא עולה על 40 קמ"ש. מעבר לכך, זלילת האלקטרונים תהיה מואצת אולם בלוקסגן לא מספרים לנו עד כמה.

לוקסגן מרשים לעצמם לכנות את ה-MPV EV+ כמיניוואן החשמלי הראשון בעולם ולא משנה שכבר הוצגו כאלה בעבר, לפחות כקונספט. על השיווק היא לא מספרת דבר ובכל מקרה הפוקוס שלה מופנה בשלב הראשון בעיקר למדינות המפרץ ורק אחר כך לעולם המערבי. מעניין אם ברוני הנפט יסכימו לשווק באצרם מכונית שלא תצטרך את הזהב השחור שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • לוקסגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully