וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד וקרייזלר למוסך

12.7.2010 / 10:34

היצרניות האמריקניות קוראות לדגמים מסויימים לסור למוסכים; פורד: 34 אלף קונקט עם בעיית גימור בטיחותית. קרייזלר: דליפת נוזל בלמים

שתי קריאות תיקון (ריקול) נפרדות מתוכננות לשבוע הבא בארה"ב בקרב שתי יצרניות אמריקניות מובילות. קרייזלר מפרסמת כי ארגון ה-NHTSA איתר תקלה בטיחותית באלפים מדגמי ג'יפ, דודג', ומספר קטן של כלי-רכב בחטיבת קרייזלר עצמה בשל בעיה במערכת הבלימה. פורד תקרא ל-33,728 כלי-רכב מקבוצת המסחריות, החלק העיקרי שבהם שייך למשפחת הקונקט המיוצר בארה"ב, זאת בעקבות בעיה מסוכנת בגימור הפנימי.

פורד תבקש מדגמי קונקט שתאריך ייצורם בין ה-5 לדצמבר 2008 ל-2010 להגיע לתיקון במהלך עשרת הימים הקרובים. בוחני החברה בשיתוף ארגון ה-NHTSA איתרו כשל בגימור הפנימי בסמוך לחגורת הבטיחות שעל קורה B, הקורה המרכזית. לדבריהם, מותחן שאחראי על הידוק חלק מדיפון הפנים עלול להנתק בזמן תאונה. "במבחנים שערכנו עולה כי הנזק שנגרם לראש בגלל התופעה, גורם לתוצאות חמורות מכפי שצריכות להיות כשהוא תקין". כך דובר פורד. הקונקט הנמכר בארץ מיוצר בתורכיה והקריאה לתיקון אינה רלוונטית לישראל.

בקרייזלר דאגה בצל חשש לאיבוד נוזל בלמים מצינורות המערכת. בשלב זה לא ידועים המספרים המדוייקים לכל החטיבות. אולם קרייזלר מציינת שמדובר להערכתה בכ-22 אלף דגמי ג'יפ רנגלר, ליברטי, דודג' ראם וניטרו משנת ייצור 2010, הנמכרים גם מחוץ לארה"ב, וכי התקלה נובעת מפגם בצינורות המובילים את נוזל הבלמים. פוטנציאלית, התרחיש החמור ביותר הוא איבוד כוח הבלימה וחלילה מעורבות בתאונת-דרכים. קרייזלר תתקן את התקלה ללא עלות. עבור קונצרן קרייזלר מדובר על עוד תקלה בשורה ארוכה של קריאות לתיקון שפורסמו לאחרונה עבור מאות אלפי מכוניות מתוצרתה. לדברי היבואנית לישראל 'מכשירי תנועה', לא נמסר לה מהיצרנית כל מידע בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully