וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמי: M1 תגיע לייצור

12.7.2010 / 13:28

ב.מ.וו מאשרת כי סדרה 1 תזכה למהדורה ספורטיבית רותחת של החטיבה הביתית מצויידת ב-350 כ"ס ויכולות דינמיות גבוהות

ב.מ.וו נתנה את הגושפנקה לייצורה של סדרה 1 במהדורת M הספורטיבית. שלוש שנים של דיונים על אחות קטנה ל-M3 המיתולוגית (שחוגגת בימים אלה 25 שנה) הגיעו בימים אלה לקיצם עם הצהרתו של יו"ר החטיבה הגרמנית, קיי סגלר, שנאות לשחרר מעט פרטים אודות הקטנה החמה לקראת הבכורה הרשמית בחודשים הקרובים. "רצינו להפיק יורשת רוחנית ל-M3 במחיר עממי. סדרה 1 תפורה לקבוצה".

ב-2007 חשפה ב.מ.וו רמז דק לדגם הספורטיבי לסדרה 1, חמוש בקיט עיצוב מוחצן ושיפורים אווירודינמיים קלים. המכונית שנבחרה לייצג את החבילה דאז הייתה ה-135, ועל פניו נראה שה-M1 תעשה שימוש במכלליה. על כל פנים, עד שתושק המכונית החדשה נותר פרק זמן קצר לבחון אפשרויות הנעה, והחטיבה שומרת את האופציה להפיק את שני המרכבים במקביל – קבריולה וקופה, בהפרש לא גדול ביניהם.

ה-135 הסדרתית לה מנוע בנזין עם שני מגדשי טורבו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות בגרסה המשווקת. ה-M1 תחלץ מאותו המנוע כ-350 כ"ס (גיר ידני שישה הילוכים) ותרד מגבול ה-4 שניות כאשר המהירות המרבית תוגבל ל-250 קמ"ש במהדורות סטנדרטיות. כמיטב המסורת תתאים חטיבת M מערכת מתלים משופרת לרבות החלפת כל מערך הבולמים והקפיצים בחיזוק אלקטרוני עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.

לקראת הבכורה (תתכן בתערוכת פריס הקרובה) ב.מ.וו תשתדל למצוא לסדרה 1 החזקה כינוי אחר, מקורי יותר, זולת M1. זאת מאחר והכותר ניתן למכונית העל משנות ה-70 לה היה מנוע מרכזי שהפיק 273 כ"ס. היא יוצרה במהדורה מוגבלת של 456 מכוניות וגם לה היה מרכב דומה בעל שתי דלתות ומהירות מרבית מעל 250 קמ"ש. אבל במטה הגרמני אין שום כוונה לעסוק פה ביחידות מוגבלות עבור ה-M המודרנית והקטנה ששיווקה יחל ברבעון הראשון של 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully