וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר PT קרוזר, הסוף

12.7.2010 / 13:41

המכונית האחרונה לרטרו של קרייזלר ירדה בסוף השבוע מפס הייצור במקסיקו. 10 שנים של קלאסיקה מודרנית הגיעו לסיומן

בסוף השבוע האחרון ירדה הקרייזלר PT קרוזר האחרונה מפס הייצור במפעל ההרכבה במקסיקו, שם הופקה לאורך מרבית שנותיה. לא מדובר בהפתעה מרעישה, מאחר ואת ההודעה על גניזתה פרסמה קרייזלר בתחילת השנה הנוכחית במסגרת האיחוד בין פיאט לקונצרן האמריקני שהפשיט מאז כמה חטיבות מנכסיהן. קרייזלר עוד תכננה להפסיק את הייצור מוקדם יותר, אלא שפיאט החליטה לתת למכונית הרטרו עוד כמה חודשים. ה-PT קרוזר נפלטת מהתעשייה לאחר מהפך דרמטי בכמות המסירות ששיאו ב-2001 עמד על 145 אלף בשנה, לעומת 18 אלף בלבד בשנת 2009.

ה-PT קרוזר עלתה לתודעה הציבורית בשנת 1998 כשקרייזלר הפיצה איורים לרכב משפחתי במראה קלאסי, פרי עטו של בריאן נסביט (כיום מועסק על ידי ג'נרל מוטורס). רטרו היה המונח הפופולרי במסדרונות קרייזלר, והייתה בקרוזר תזכורת מודרנית לשנות ה-30 של כלי-הרכב בארה"ב. עם זאת, איש לא צפה את השלכותיו של המשבר הכלכלי שסתם את הגולל על דור ההמשך שתוכנן באמצע שנות ה-2000. קרע תדמיתי שגרם לצלילה בנתח המכירות של המכונית, בפרט בשל כשלים ניהוליים של בעלת הבית הקודמת 'סרברוס קאפיטל' שגררה את קרייזלר לפשיטת רגל (לאחר שנים קודמות בהן נרשמו הפסדים עת היה הקונצרן האמריקני במיזוג עם דיימלר).

קרייזלר ייצרה את ה-PT קרוזר מאז שנת 1999 בשני מרכבים עיקריים - חמש דלתות וקבריולה, וכן שחררה אותה במהדורות מוגבלות (GT טורבו למשל) שחלקן הופיעו ב-2003. היא איכלסה מנועי בנזין 2.4 ל' תוצרת ארה"ב בשידוך לתיבות עם ארבעה או חמישה הילוכים ונמכרה גם בישראל בתקופה המקבילה לשיווקה בארה"ב ואירופה, אולם בהצלחה לא כל כך גדולה. בחייה הטביעה ה-PT קרוזר את חותמה בעולם הרכב נוכח עיצובה הייחודי שקשה היה להתעלם ממנו.

  • עוד באותו נושא:
  • קרייזלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully