וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 אחוזים מאוטובוסי הקייטנות מסוכנים

ירון אדרי

13.7.2010 / 10:22

במבצע מיוחד שערך משרד התחבורה נמצאו ליקויים חמורים ב-16 מתוך 162 אוטובסים שנבדקו. רק 63 נמצאו תקינים לחלוטים

עשרה אחוזים מהאוטובוסים בהם נוסעים ילדי הקייטנות אינם ראויים לנסיעה, כך עולה מנתונים שמפרסם משרד התחבורה בסיכומו של מבצע מיוחד שערך. במהלך המבצע שביקש לבדוק את תקינותם של האוטובוסים ואשר נערך בסמוך למספר אתרי פעילות מרכזיים, נבדקו 162 אוטובסים, פי שניים ממספר האוטובוסים שנבדקו בשנה שעברה אז נמצאו בכ-15 אחוזים מהם ליקויים חמורים. מבצע שכזה עורך המשרד בכל קיץ.

ב-84 מהאוטובוסים שנבדקו נמצאו ליקויים, אולם אלה הוגדרו כקלים ובעליהם התחייבו לתקנם. ב-16 אוטובוסים נוספים נמצאו ליקויים חמורים אותם נדרשו בעליהם לתקן באופן מיידי. רשימת הליקויים כוללת צמיגים בלויים, מערכות בלימה דולפות, חגורות בטיחות חסרות או קרועות, מושבים שאינם מחוברים כיאות לבסיסם ועוד. עוד נמצא כי לאחד האוטוביסם כליי אין רישיון להסעת ילדים. מבין 162 האוטובוסים, רק 63 היו תקינים לחלוטין.

בניגוד לשנתיים האחרונות, השנה חל שיפור במצבם של אוטובוסי הקייטנות. בשנים 2008 ו-2009 נמצא כי 15 אחוזים מהאוטובוסים אינם ראויים להסעת ילדים וב-2005 עמד יחסם על 21 אחוזים כפי שמספרים לנו במשרד התחבורה. יחד עם זאת, עדיין מדובר בכלי רכב גדולים המסיעים כחמישים ילדים כל אחד ומספיקה תאונה אחת קטנה כדי להפוך את הקיץ לסיוט.

במשרד התחבורה לא מסתפקים בהערות לנהגים או בהורדתם של אוטובוסים מהכביש ובקרוב יזמינו את בעלי חברות האוטובוסים הלקויים לשימוע בטרם יפעלו כנגדם בצעדים משפטיים. בהוראת השר ישראל כץ, מבצעי בדיקות תקינות מסוג זה ימשיכו עד לתחילת שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully