וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות ניווט: iGo Primo

15.7.2010 / 10:05

ה-GPS הוא ידידו הטוב ביותר של הנהג, והפעם בדקנו את התוכנה שאמורה להיות הידידותית ביותר למשתמש, האומנם?

בחודש מאי השיקה חברת Nav N Go, המפתחת תוכנות GPS, את הגרסה החדשה של תוכנת ה-iGo שלה: iGo Primo, התוכנה שממשיכה את ה-iGo 8 ו-igo Amigo הקודמות. באירוע ההשקה, הצהרות החברה נגעו בעיקר לרמת הידידותיות של התוכנה והיותה משוכללת מאוד משום שהיא כוללת את כל התכונות של הגרסאות הקודמות, ומוסיפה 30 אחוז יותר אפליקציות ומנוע ניווט חזק פי 10 מבעבר.

לאחר אירוע ההשקה, קיבלנו מכשיר ניווט (QUE) ובו תוכנת הניווט החדשה לצורך התרשמות שבהלכה גמאנו מאות קילומטרים ברחבי הארץ.

קודם מחטטים, אחרי זה מנווטים

לפני שהתחלנו לחפש את דרכנו בארץ, נתנו דרור לאצבעות לחפש את דרכן בנבכי התוכנה והפיצ'רים שבה. הדלקת המכשיר מובילה למסך תצוגת הפתיחה שכולל שעון זמן וארבע אופציות ראשונות: הגדרות, מדיה, ניווט שטח וניווט עירוני.

אופציית ההגדרות, כוללת שישה פרמטרים בתוכה, שעיקרם קביעת עצמת השמע, קביעת עצמת תאורת המסך, בחירת שפה (22 שפות), נפח כרטיס הזיכרון וכו'. אופציית המדיה, מאפשרת שימוש במכשיר ה-QUE להצגת תמונות, סרטי וידאו, השמעת מוסיקה ואפילו קריאת קבצי טקסט (כולל קבצי ספרים אלקטרוניים) ובעצם מכניסה פאן נוסף לשימוש במסך מעבר לאפשרות הניווט. כל זאת כאמור בהתאם ליכולות האחסון של כרטיס הזיכרון המסופק. האיכות הגבוהה של המסך ושל הרמקול המובנה (ניתן גם לחבר אוזניות), מאפשרים צפייה והאזנה בסרטים ומוסיקה באיכות גבוהה מאוד. אהבנו.

האופציה השלישית, הנקראת "ניווט שטח" אינה פעילה במכשיר זה ולכן, לא יכולנו לבחון את יכולות המערכת מעבר לגבולות האספלט. האופציה האחרונה והשמאלית ביותר, היא זו של ה"ניווט עירוני". לחיצה על זו מעבירה את המשתמש לאחר כ-10 שניות לאזהרות (המצריכות בכל שימוש לחיצה על מתג "אישור") ולאחר מכן למסך התחלת הניווט.

משמאל ישנו חלון גדול למעבר ישיר למפה ומימין שלושה חלונות נוספים שהעליון מבניהם הוא ה"חפש". שם ניתן לחפש יעד בחמש וריאציות נגישות: מיקומים ששמרתם במועדפים, מיקום בהצבעה במפה (מצוין לבחירת כללית של אזורים או מקומות שכתובתם אינה ידועה לכם), חיפוש מקומות (תחנות דלק, חניות, מסעדות וכו') וכמובן החיפוש הקונבנציונלי בהתאם לכתובת מוגדרת (ארץ, עיר, רחוב, מספר).

החלון הרביעי בעמוד זה נקרא בשם הקצר "עוד", אבל לא ניתן לדעת כמה עוד יש שם עד לרגע שנכנסים. חלון זה אמנם קיבל שם קצר וכללי, אך בתוכו מידע רב שלעיתים מעניין יותר משימושי. זה מתחיל ב"הגדרות" (כן, שוב, רק מקיפות יותר למסלול, לשפה, למידות, תצוגה, הנחיות חזותיות וכו'), מציג תמונות, מחשבון להמרת יחידות (המון), פונקציה המעריכה בקירוב את כמות הדלק שתבזבזו בנסיעה (בהתאם לפרמטרים אותם אתם תקבעו), פונקציה להצגת שעות זריחה ושקיעה לפי הארץ בה אתם נמצאים, מחשב נסיעה מלא המקליט את נתוני המסלול שלכם ושומר בזיכרון, מידע על הארץ (מהירויות נסיעה מותרות לפי סוגי כבישים, כמות אלכוהול בדם מקסימאלית, מספר חיוג חירום, קידומת חיוג) בה אתם נמצאים ויש רשימה ענקית כזו. בנוסף לכך ישנו מחשבון מלא, ואפילו מחשבון להמרת מידות ביגוד, למקרה שבת הזוג שלכם מבקשת חזייה במידה 75 D ואין לכם מושג מה לומר למוכרת בלונדון בלי לעשות פדיחות לעצמכם. משעשע.

קח אותי בבקשה לעין זיוון

אחרי ששמענו מוסיקה, צפינו בסרטונים, גילינו מידע חיוני על לטביה ווידאנו שלא נביא לבת הזוג תחתוני חוטיני שגדולים עליה, הגיע הזמן לגשת לעסק החשוב ביותר כאן, וזהו הרי הניווט. כבר בהתקנת המכשיר גילינו בעיה קלה – המקום המומלץ למכשיר הניווט על השמשה הוא משמאל להגה, בצמוד לקורת הגג השמאלית ונמוך ככל הניתן כדי למנוע הפרעה לשדה הראיה החוצה. אולם, חיבורו החשמלי של מסך הניווט (משקע המצת) נעשה משמאל למסך, מה שגורם לחוט החשמל לעשות 'טיול' ארוך מסביב להגה ושאר אביזרים חיוניים בתא הנוסעים ולשקע שלו לפגוש לעיתים את הקורה או חלון הצד של הנהג. חיבור מימין למכשיר (מנקודת המבט) היה יעיל יותר.

בחירת העיר והרחוב נעשים באמצעות המקלדת שמופיעה על המסך, אך זו מסדרת את אותיות ה-א"ב בזו אחר זו משמאל לימין ולא להיפך (צריך להתרגל), אך לחיצה על אות כל שהיא יוצרת סינון מהיר של האופציות המתאימות. שגיאות כתיב לא מתקבלות בברכה, אך אפשרות הסינון העצמאית והעלמת האותיות הלא רלוונטיות מסייעות בתיקון הטעות. כמו כן, ישנו מתג חכם נוסף שלחיצה עליו תציג בפניכם את כל האופציות המכילות את צירוף האותיות הנבחרות. לאחר בחירת הרחוב, ניתן גם לקבוע מספר בית או לקבוע פינת רחוב החוצה אותו מתוך רשימה של כל הרחובות החוצים או אף להצביע פיזית על המפה לקביעה אישית. לחצנו אישור ותוך שניות בודדות המסלול מחושב, למרות שבנינו לבין נקודת היעד יש כמעט 200 קילומטרים עם לא מעט פניות ושתי נקודות עניין בהן ביקשנו לעבור.

לפני היציאה לדרך, בחרנו לקבל התראות זהירות בדרך הכוללות מפגעים שונים, מכמונות מהירות, ניווט על פי עומסי תנועה והצעת מסלולים חלופיים (קיימים בהגדרת התוכנה), אך בשום שלב של השימוש, מלבד התראת ה"עברת את המהירות המותרת" (שאותה ביטלנו מהר מאוד), לא קיבלנו אף התראה למפגע בדרך או התראה על מיקומה של מצלמת מהירות קבועה או זמנית. כך גם בכל הקשור לקבלת דיווחי תנועה (מערכת TMC) - אף לא אחד כזה הוצג. הסיבה לכך היא שהמערכת הופעלה רק אחרי סיום הבדיקה.

במהלך הנסיעה, מאוד אהבנו לגלות את האופן שבו המכשיר מציג את המסלול. ה'פרימו' מציע אות אותה תצוגה תלת ממדית כשל ה-iGo 8 אותה פגשנו בעבר, אך מוסיף פיצ'ר מאוד יעיל להמחשת כיון הנסיעה הרצוי. בהתקרבות למחלף או פיצול בכביש, נוספות שתי תצוגות חשובות שמונעות בילבול – האחת מציגה תמרורי הכוונה בראשות המסך על פי כיוונים (תואם את שלטי ההכוונה המצויים בדרכים כולל צבעם) והשניה, ישנה תצוגה גרפית של הכביש והמחלף המדובר, עם המחשה למספר הנתיבים, כמה מהם ממשיכים ישר, וכמה אחרים פונים ימינה עם המלצה לאיזה נתיב לבחור. מאוד אהבנו גם את ההכוונה הקולית שמתריעה במרחק טוב על פניה קרבה וכן מודיעה על פניה לכיוון מוגדר (פנה ימינה לכיוון עפולה, לדוגמה).

בכל שלב ורגע של הנסיעה על פי המסלול, ניתן לצאת ממסך ניווט הישיר ולהוסיף בקלות נקודות נוספות למסלול, לחפש נקודות עניין (בתי עסק, מזון, דלק וכו') לאורך ציר הנסיעה, בקרבת הרכב שלכם או בקרבת אחד היעדים או היעד הסופי במסלול.

הגענו בשלום

בסופה של תקופת ההתרשמות הממושכת מתוכנת הניווט החדשה, iGo Primo, אפשר לסכם ולומר שמאוד אהבנו להשתמש בה ומאוד אהבנו את התצוגה הגרפית שלה שממחישה היטב את כיוון הנסיעה הדרוש, אך לא הבנו מדוע שירות קבלת דיווחי תנועה לא פעל. את מידת הידידותיות שלה ניסינו גם על משתמשים שונים (כן, גם נשים ובלי שום שמץ של שובניזם) שאינם מומחי ניווט מחד וגם חסרי ניסיון בכל הקשור לשימוש בנווטנים והתוצאות היו מעולות - את מספר ההתבלבלויות ניתן היה לספור על יד אחת (עם עודף) בניווט ממושך בגוש דן וגם אז מציאת המסלול החלופי המתוקן ארכה מהר כל כך, שבקושי הספיקו המנווטים להילחץ מהטעות.

מחיר התוכנה החדשה הנו החל מ-850 שקל למכשיר GPS הכולל את התוכנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • gps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully