וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מנסה לכסות על טויוטה?

18.7.2010 / 11:09

ארגון הבטיחות האמריקני טוען שהיצרנית הגדולה בעולם שתלה את הסיפור לפיו מקור הבעייה בדוושת ההאצה בנהגים. ברקע, ריקול לקורולה וראב 4

בכיר ממכון ה-NHTSA (ארגון הבטיחות האמריקני), טוען כי המאמר שהתפרסם בשבוע שעבר ב'וול סטריט ג'ורנל' לפיו הואשמו הנהגים כאחראים על ההאצה לא רצונית במכוניות טויוטה בשל ממצאים חדשים, אינם נכונים. יתרה מזאת, אותו גורם מדגיש כי המידע הכוזב נשתל על ידי טויוטה עצמה במגמה למתן את הסערה הציבורית. "אנחנו יודעים זאת בוודאות. הסיפור שתול", כך צוטט הנציג בשיחה עם אתר האינטרנט האמריקני 'ג'אסט אוטו'.

כזכור, המאמר התייחס לקביעה של רשויות הבקרה האמריקניות בראשם משרד התחבורה, כי דיווחי הנהגים על האצה לא רצונית אינם נובעים מתקלה אלקטרונית בדוושה או כתוצאה משטיחונים שנתקעו תחתיה. לדברי הפרסום, חלק גדול מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים או חוו תקלה, לחצו על דוושת ההאצה במקום על דוושת הבלם ולכן דיווחו כי המכונית "האיצה לבדה".

אולם, ה-NHTSA ששלוחה מרכזית שלו הייתה מעורבת בבדיקת התקלות, שולל כעת את המאמר של ה'וול סטריט ג'ורנל' שאף טען כי חלק מן הממצאים הגיעו מהארגון, ומשיב כי הסיפור "נשתל" על ידי מישהו שמקורב לבעלי המניות. "ידענו שהסיפור יצא החוצה. זאת מכונת היחצנות המשומנת של טויוטה עובדת שעות נוספות", כך נציג ה-NHTSA לאתר האמריקני, שביקש לפי שעה לשמור על אנונימיות.

טויוטה מנהלת שיחות עם כלי-התקשורת בארה"ב בכמה חזיתות, לפעמים תוך התעלמות בוטה משאלות חיוניות אודות המקרים. אך נראה כי מתוך מבול הדיווחים על תקלות, מנסה היצרנית היפנית לטהר את שמה מן התיאורים השלילים לאחר שקראה השנה לכתשעה מיליון כלי-רכב להגיע למרכזי השירות בשל התקלות בדוושת האצה. בהתייחסו לפרשה האחרונה, הגיב דובר טויוטה בארה"ב מייק מייקלס ל'ניו-יורק טיימס', כי ברור לו שלא כל המקרים הם תוצאה של טעות אנושית. "למרות שאין עדיין מסקנות סופיות, מצאנו כי קיימת בעיה ממשית בדוושת ההאצה".

ובינתיים, עוד ריקול

על רקע הדברים, טויוטה יזמה קריאת תיקון נוספת לאחרונה לכמעט 750 אלף כלי-רכב בארה"ב, כך מפרסמת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. מדובר בכ-500 אלף מכוניות מדגמי קורולה ומטריקס מהשנים 2009-2010, ועוד כ-235 אלף מדגמי רכב הפנאי הקומפקטי ראב 4 משנות הייצור 2001-2003. כל התיקונים יבוצעו ללא עלות במרכזי השירות של החברה.

לדברי החברה, התקלה בקורולה ובמטריקס מקורה בבעיה אלקטרונית של מערכת ההיגוי, בגינה המכונית "נודדת" הצידה ומרחפת. יחד עם זאת, מבשרת החברה כי לא נשקפת סכנה מידיית לנהגים ומדובר במהלך מתוכנן כדי לשפר את השירות כלפי הלקוח בלבד. זאת בניגוד ל-18 תאונות דרכים בהן נפצעו כ-11 בני-אדם בשל התקלה לעיל שמקריהן דווחו בארה"ב.

בראב 4 אותר כשל בתמסורת שגורם ל"התקעות" במעבר בין ההילוכים. נהגים שהעירו ליצרנית על הנושא טענו כי העברת ההילוכים "קשה" וכי לעתים הגיר פשוט מסרב לעבוד כראוי ועולים רעשים מהתיבה. הנזקים עלולים אף להוביל להחלפת התמסורת כולה. רכב הפנאי נמצא בכותרות בשבוע האחרון לאחר שנרמז כי הדור הבא יכלול גם גרסה חשמלית ראשונה של טויוטה פרי פרויקט משותף עם טסלה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully