וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחלף ענק, מפרידן קטן

ירון אדרי

18.7.2010 / 14:32

משרד התחבורה מקדם מדיניות חדשה לפיה תוקמנה הפרדות מפלסיות קטנות במקום מחלפי ענק לטובת צמצום הפגיעה בקרקעות ובנוף

משרד התחבורה מקדם מדיניות חדשה שתביא לצמצום מספרם של מחלפי הענק בכבישים לטובת חלופה המכונה "מפרידנים". מדובר בהפרדות מפלסיות קטנות וחסכוניות כפי שמגדירים זאת במשרד, אשר תצמצמנה בכ-70 אחוזים את שטחי הקרקעות שנדרשו למחלפים עד כה. כמו כן, הפרדות אלה תאפשרנה לצמצם למינימום את הפגיעה בנוף.

ההחלטה לשינוי המדיניות התקבלה בעקבות עבודת מחקר שערך משרד התחבורה באמצעות חברת 'אמי מתום', מומחי תכנון כבישים ומחלפים מישראל והעולם ובהנחיית המהנדס ישעיהו רונן. לדברי המשרד, שיטה זו נהוגה באירופה והיא אינה פוגמת בבטיחות וכאמור, מאפשרת ניצול יעיל יותר של הקרקע. בחלק ממסקנות המחקר נכתב כי אין מנוס משימוש במפרידנים היות וישראל מדינה צפופה מאוד ואין ביכולתה לספק היצע מתאים של תשתיות. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו בשבוע שעבר עולה כי בכבישי ארצנו נעים 2.46 מיליון כלי רכב.

"ההנחיות החדשות ממזערות למינימום את צריכת המשאבים ואת הנזק הסביבתי ומאפשרות פתרון שיבטיח רמת שרות סבירה של רשת הדרכים, תוך שמירה על הבטיחות והמשתמשים בדרך", כך לדברי שר התחבורה ישראל כץ. עוד הוא מוסיף כי תועלות המפרידנים גדולות ומאפשרות הרחבת מצאי הקרקעות בישראל, צמצום שטחי ההפקעות ותשלומי פיצויים הנדרשים כתוצאה מכך, הגנה על אלמנטים רגישים כמו עצים וצמחיה ושמירה על שימושי הקרקע.

על פי המדיניות החדשה, בוטלה תוכנית להקמת מחלף גדול ממדים בצומת גולני ובמקומו יוקמו מפרידנים. כמו כן, גם כביש נחל עירון (65) ישודרג ויורחב בהתאם למדיניות זו. במשרד התחבורה מדגישים כי תוכנית זו אינה תיושם בכביש 6 היות ולדבריהם, לא ניתן לעשות בו שימוש במפרידנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully