וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונקו תנופה מהפורמולה 1?

ירון אדרי

19.7.2010 / 14:17

הבוס הגדול של סבב המירוצים היוקרתי בעולם מאיים להוציא את מונקו מרשימת המדינות המארחות. "היא לא משלמת מספיק"

האם הגרנד פרי של מונקו ינופה מסבב הפורמולה 1? עד כמה שזה תלוי בבעל הבית ברני אקלסטון, כן. בראיון שפורסם ב'אינדפנדנט', אמר הבריטי כי אין לו כל בעייה לוותר על המירוץ היוקרתי והנוצץ היות והנסיכות "לא משלמת מספיק". לדבריו, יש מספיק מדינות שרוצות לארח מירוץ והן מוכנות לשלם הרבה מאוד. ובענף שהספורט בו הוא כמה מהר יותר הגעת לרווחיות גבוהה מבשנה שעברה, כסף זה כמעט כל מה שחשוב – כשליש ממילארד ושלוש מאות מיליון הדולרים שמכניס הסבב בשנה מגיע מאותן מדינות בעבור הזכות לארח מירוצים.

הגרנד פרי הראשון של מונקו נערך ברחובות מונטה קרלו בשנת 1950, השנה בה נוסד סבב הפורמולה 1 והמנצח היה חואן מנואל פאנחיו. אלא שהמדינה הקטנה מקיימת בשטחה מירוצים עוד משנת 1929 ומאז יצרה סביבה הילה והיא זוכה למעמד מיוחד מאוד בספורט המוטורי העולמי. בכל שנה במהלך סוף השבוע בו היא מארחת את הפורמולה 1, רבים מעשירי תבל וסלבריטאים מגיעים לתחומה כדי לראות ולהיראות בה.

בשנים האחרונות נוספו מדינות רבות לרשימת המארחות, רובן ממדינות המפרץ ומאסיה. האחרונה להצטרף היא דרום קוריאה שתארח את הגרנד פרי הראשון שלה בחודש אוקטובר השנה. בשנה שעברה הצטרפה אבו דאבי ולפניה עשו זאת סינגפור, בחריין ועוד. בשנה הבא תצטרף הודו ובשנת 2012 יתכן כי רוסיה וזאת במקביל לחזרתו של הסבב לארה"ב (טקסס). שמן של מדינות נוספות גם כן עלה לאחרונה כמו דרום אפריקה שאירחה את הסבב בעבר וכך גם ניו-יורק וצרפת. לפני כשנה נרמז על קיומו של מירוץ רחובות ברומא, וזאת מבלי לוותר על הגרנד פרי האיטלקי של מונזה.

עונת 2010 כוללת 19 מירוצים בין החודשים מרץ לנובמבר, ואקלסטון רוצה להוסיף עוד אחד כדי לסגור עונה בת 20 מירוצים בדיוק שתכניס כחצי מיליארד דולרים מזכויות אירוח. לכן, עם הצטרפותן של מדינות רבות לרשימה יאלצו בעלי הזכויות לומר שלום לאחרות כמו טורקיה למשל. "האירופיות תאלצנה לשלם יותר כסף אחרת נלך למקום אחר. אנחנו יכולים להסתדר בלי מונקו", כך צוטט אקלסטון בהמשך הראיון. עבור הזכות לאחר מירוץ, ניתן לומר כי מונקו לא משלמת ועל כן אקלסטון לא מפחד לדבר כנגדה. אלא שיש לזכור כי מדובר באחד המירוצים המסורתיים ביותר שבפני עצמו זוכה לגמישות גם בתקנות ההתאחדות כך שגם אם הבריטי ירצה בכך, סביר להניח שהתערבות ה-FIA לא תאפשר לו לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully