וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקם ועדה להחמרת הענישה

19.7.2010 / 15:07

הועדה המקצועית בראשות שופט תמליץ על שינוי חקיקה להחמרת הענישה על עבירות תנועה מסכנות חיים. תיקים "כבדים" יזכו לטיפול מזורז

אמש (ראשון) החליטה ועדת שרים בשיתוף שר התחבורה ישראל כץ על הקמתה של ועדת מקצועית בראשות השופט אביטל חן, שתמליץ על החמרה מקיפה בעונשים הניתנים בעבירות מסכנות חיים. הוועדה תגיש פרק מרשמיה בתוך 60 יום כחלק מיוזמת שר התחבורה להקשות על עבריינים מועדים לחזור לכבישים.

הועדה מתכננת ליישם שורה של תקנות על פיהן תוחמר האכיפה כנגד נהגים שצוברים עבירות תנועה חמורות. בין המלצותיה תגיש הוועדה שינוי חקיקתי על פיו ניתן יהיה לזרז את הטיפול בתיקים "אדומים" וקידומם בהליך השיפוטי על פני עבירות קלות יותר. עוד נמסר כי חלק מהתיקים יקבלו שווי מנהלי על מנת לחסוך בהליכים ויועברו לבתי המשפט כדי לצמצם את זמן ההמתנה.

עוד במסגרת שינוי החקיקה יצומצם שיקול דעתם של השופטים על עונשי מינימום, בעוד שבעת שימוע הדברים יובא לידי השופט עברו הפלילי של הנהג, דוגמת עבירות סמים, אלימות וכיוצא בזה. בנוסף על כך, לראשונה יתאפשר לשוטרי התנועה לרשום מספר עבירות בדו"ח אחד (בדומה לרישום פלילי). כיום המשטרה מונחית לרשום רק את העבירה החמורה ביותר שנעשתה.

שר התחבורה ישראל כץ מציין כי בצעדים אלה תוכל המשטרה להקשות את ידה כנגד עבריינים סדרתיים ובמידה ותתקבלנה כל ההמלצות, מערכת המשפט תזכה לפעולה שוטפת ומהירה ותפטר מסרבול מנהלי בגופי הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully