וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז על כביש 531 יפוצל

אבי בר-אלי

20.7.2010 / 9:34

מנכ"ל משרד התחבורה החליט כי את המכרזים תנהל רק מעצ, בלי נתיבי איילון שביקשה להאריך את כביש 20 צפונה. היקפם הכולל של המכרזים מוערך ב-3-4 מיליארד שקל

הפרויקט לסלילת המשך כביש הרוחב 531, בין צומת רעננה (כביש 4) לבין מחלף רשפון (כביש 2), יפוצל לארבעה או חמישה מכרזים נפרדים, שינוהלו בידי החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה). היקפם הכולל של המכרזים מוערך ב-3-4 מיליארד שקל.

ל-themarker נודע כי בשבוע שעבר החליט מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, כי ביצוע הפרויקט יוטל במלואו על מעצ, ללא השתתפות חברת נתיבי איילון, שביקשה לקחת על עצמה את המכרז להארכת נתיבי איילון (כביש 20) צפונה.

מדובר בתוואי של 16 ק"מ ובו 11 מחלפים. כל קבלן יהיה אחראי גם לפינוי תשתיות קיימות ולהנחת היסודות למסילת השרון של רכבת ישראל. כמו כן, צפויה להימסר לידי קבלן אחר סלילת המשכו הצפוני של כביש 20, ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף רשפון (4 ק"מ).

העברת הפרויקט למכרז קבלני וההחלטה על פיצולו הן הישג ללובי חברות הקבלן הקטנות והבינוניות בענף התשתיות, שפעלו לביזור עבודות הפרויקט. זאת, לאחר שנכשל הניסיון לבצעו באמצעות מכרז p.f.i, שבו זכיין אחד אמון על כל תכנון הפרויקט, מימונו, ביצועו ותחזוקתו למשך 25 שנה.

לפני חצי שנה בוטלה זכיית קבוצת שפיר הנדסה במכרז הזכייני לביצוע הפרויקט, לאחר שלא הצליחה להגיע לסגירה פיננסית. שפיר זכתה בפרויקט בתחילת 2009 תמורת הצעה שהסתכמה ב-2.4 מיליארד שקל, אך הכרזתה כזוכה התעכבה - בין השאר בשל חששה של המדינה מכך שההצעה שהגישה אגרסיבית מדי.

לאחר ביטול זכייתה, כשל גם המשא ומתן עם החברה שסיימה במקום השני במכרז, דניה סיבוס, בשל פערים תקציביים מהותיים בין המדינה לחברה. לפיכך, תידרש המדינה לפרסם כעת מכרזים חדשים לביצוע הפרויקט - שלוש שנים וחצי לאחר פרסום המכרז המקורי - שפורסם בניגוד לעמדת משרד התחבורה.

פרויקט סלילת כביש 531 והנחת מסילת השרון הוא אחד מפרויקטי התחבורה החשובים ביותר המקודמים כיום בישראל. הכביש ישמש כביש פרברי מהיר לאזור השרון, שיעקוף את גוש דן מצפון. המכרז המקורי, שפורסם ב-2007, היה הראשון ששילב סלילת כביש לצד הקמת מסילת רכבת, תחנות והנחת קווי צינורות לחברת מקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully