וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנבים מתים על המרכז

20.7.2010 / 9:58

62 אחוזים מגניבות כלי-רכב מתבצעות באיזור השרון והמרכז. השיטה הנפוצה בפריצות – אלימות ואמצעי מכשור אלקטרוניים. משאיות הן המבוקשות ביותר בקרב הגנבים

סקר שנערך על ידי 'איתוראן' בקרב רבע מיליון לקוחות המשתמשים בשירותיה, מצא כי בששת החודשים הראשונים של השנה החלק המופקר ביותר לגניבת מכוניות הוא השרון והמרכז, כ-62 אחוזים מסך הגניבות בישראל מתרחשות באיזור זה. מתוך כך, כ-36 אחוזים מהפריצות הן בגוש-דן רבתי, 26 אחוזים במרחב השרון, 12 אחוזים באיזור השפלה (נתניה), 9 אחוזים בירושלים, 8 אחוזים בדרום וכ-2 אחוזים בצפון וביהודה ושומרון. עם זאת, לדברי החברה חלה האטה של 5 אחוזים בכמות הפריצות ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון לשנת 2010.

כלי הרכב המבוקשים ביותר בקרב כנופיות הגנבים במחצית הראשונה של 2009 הם משאיות וכלי רכב פרטיים - 22 אחוזים כל אחד מתוך היקף הגניבות. במקום השני במצעד הביזה רכב מסחרי ורכב פנאי (14 אחוזים), רכבי יוקרה עם 13 אחוזים, טנדרים עם 12 אחוזים, אוטובוסים 2 אחוזים, ציוד מכני הנדסי 2 אחוזים ואופנועים רק אחוז אחד מכלל הגניבות על פי הסקר.

שיטות הפריצה לכלי-רכב לא שונו למכביר, עם הפעלת כוח אלים או באמצעים אלקטרונים לעקיפת מנגנוני האבטחה של המכוניות, לרבות שוללי התנעה. מנכ"ל החברה ניר שרצקי מציין כי בשנת 2010 כ-83 אחוזים מניסיונות הפריצה למכוניות התבצעו באלימות וניסיונות התנעה על ידי שימוש בבקרי רכב פרוצים. רק 14 אחוזים היו בשיטת ה"דאבל" - פריצה לבית וגניבת מפתחות המכונית. כ-2 אחוזים באלימות (שוד) בסקטור של קו התפר ואחוז אחד בשל נהגים שהשאירו מפתח ברכב ללא פיקוח.

עוד מוסיף שרצקי כי במחצית הראשונה של 2010 הצליחה החברה לסכל גניבות רכב בשווי מצטבר של כ-105 מיליון שקלים או כ-620 ניסיונות פריצה לכלי-רכב, וכי נתפסו כ-20 חוליות גנבים על ידי כוחות האכיפה של איתוראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully