וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן: מנוע 1.2 ל' חדש

20.7.2010 / 11:44

ניסאן היפנית מציגה מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ל' הנעזר במגדש 'על' כדי להפיק 85 כ"ס. מיועד ליורשת המייקרה

ניסאן מציגה מנוע חדש ואקולוגי המצוייד בשלושה צילינדרים, זאת לקראת השקת המייקרה החדשה (שתכונה גם מארץ' בחלק משטחי העולם) אליה הוא מיועד. מדובר ביחידת בנזין צנומה בנפחה - 1.2 ל', ואשר נושמת בעזרת מגדש 'על'. הספק המנוע המשוער עומד על כ-85 כ"ס ופליטת ה-CO2 שלו היא כ-95 גק"מ. דגמים ראשונים יתחמשו במנוע זה במהלך שנת 2011.

חשיפת המנוע נעשית בקירוב להשקת המייקרה דור 4, שהוצגה בראשית השנה. לדברי החברה, השאיפות הן להגיע לתפוקת מנועי בנזין בסדר גודל בינוני – 1.5 ל', ללא פשרות באגפי הביצוע והחיסכון באנרגיות. בשלב זה לא חשפה ניסאן כמות מדוייקת של כוחות הסוס הנסחטים מהיחידה, אולם סביר כי בשל גודלה ומיצובה של המייקרה ההספק לא יהיה נחות לקבוצה.

במסגרת פרוייקט ה-Nissan Green Program שהחל בראשית 2010, הפעילה מחלקת הפיתוח של ניסאן מקצה שיפורים משמעותי לבסיס המנוע. כך למשל כיסתה את טבעות הבוכנות (רינגים) בחומר מבודד המפחית את ויברציות המנוע בכ-30 אחוזים. עוד מהפיתוחים, מגדש ה'על' כבה אוטומטית (מפסק חדשני) שעה שהרכב מתמרן בעיר לתרומה נוספת לחסכון בדלק.

ראוי לציין כי בשבוע שעבר, חשפה פיאט מנוע בנזין מסדרת 'מולטי-אייר' בנפח 900 סמ"ק' לו שני צילינדרים ו-85 כ"ס. מנוע זה משודך ל-500 הקטנה, וזה מאופיין בתכונות דומות. כך שלחשיפת המנוע של ניסאן מעבר לעניין הטכנולוגי, יש איפוא היבטים שיווקיים ישירים אל מול מתחרותיה בפלח הקטנות הזעירות.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully