וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

900 כ"ס לב.מ.וו X6

21.7.2010 / 9:19

סדנת G פאוור שוב שוברת שיאים ומציגה את מהדורת 'טייפון RS' האולטימטיבית לרכב הפנאי X6, שמפיקה 900 כ"ס ומאיצה ל-330 קמ"ש

סדנת G פאוור נודעת כסדנה עם פתיל קצר. ואין זה משנה אם עסוקים שם במאפרה פנימית או ידית הילוכים. מה שדורש שיפור, מקבל אותו עם ריבית. לאחרונה התברר שמישהו בחוג לקוחותיה זרק הערה לאחד המהנדסים הבכירים אודות הפשרות במהדורת ה-M של רכב הפנאי X6 כפי שיוצא את שערי היצרן – "זה רך מידי". ומאחר והסדנה הציגה X6 מתוצרת עצמית בעבר כעת היא מנסה להפתיע שוב, עם מהדורה היפר-מופרכת. מה תגידו על 900 כ"ס ברכב גרמני אופנתי?

הבסיס המנועי נותר כפי שהוא ב-X6M, אך חמוש בגרסה זו במנוע V10 בנזין מתוחכם ותחרותי. אלא שלפי הפילוסופיה של G פאוור מה שמגיע מחטיבה M מקורו באופן לא ישיר ממסלול הפורמולה 1. כלומר הגנים המקודדים במנוע אמורים לעמוד בעומסים בלתי-רגילים ובטמפרטורות עבודה לוהטות. התוצאה, היא בהחלט יחידה שפעולתה דומה למנוע פורמולה 1 עם דגש על תגובת מצערת, וכוח רב בעקומת הסל"ד הגבוהה. רק שזה הצריך כמה שינויים דרסטיים בחזית ובשאר הירקות מסביב, אלא מה.

הנפח לדוגמא הוגדל מ-5.0 ל' ל-5.5 ל' ועליו הותקן ה'הוריקן בי-טורבו' קומפרסור (מגדש 'על' כפול מורחב) שהושאל מה-M5 של הסדנה (730 כ"ס). הקיט המקורי עודכן בסטייג' מתוגבר כך שפעולת הקומפרסור אגרסיבית יותר בתחום הנמוך והסאונד מקפל את הברכיים. כל מערכת היניקה והפליטה הוחלפה בתרכובות עמידות בפני חום אדיר, ורכיבי פחמן (קרבון) מחפים על המרכב מבחוץ (מכסה מנוע, כנפיים, קשתות).

בשידוך אל תיבת הילוכים המחלקת שישה יחסי העברה (אף היא של G פאוור), המנוע משגר לסרן האחורי (מערכת ה-X דרייב הוסרה) ואל הגלגלים כ-900 כ"ס ו-88.4 קג"מ ב-6,800 סל"ד. על פי הסדנה, מדובר ברכב הפנאי המהיר ביותר בעולם: 0-100 קמ"ש ב-4.2 שניות, 200 קמ"ש ב-12.9 שניות, ומהירות מרבית של 330 קמ"ש. מובן שלכך מתווספת חבילה קוסמטית מתאימה עם התאמות אווירודינמיות ותא נוסעים מעוצב. אבל תכלס, למי באמת איכפת מדברים כאלה עם התפלץ הזה על הפרונט?

מהדורת ה-RS אולטימט טייפון של G פאוור תיוצר בכמות מוגבלת מאוד – חמש יחידות בלבד תרדנה מפס ההרכבה המבודד שלה במפעל הגרמני באוטנזיל. המחיר לדרקון הגרמני טרם פורסם, אולם מקורבים לסדנה מדברים על סכומים שנעים בגזרת ה-100 אלף יורו ומעלה. שווה.

ב.מ.וו X6 מסדנת G פאוור. אתר יצרן
ב.מ.וו X6 מסדנת G פאוור/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully