וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נכונה להיגמל מבנזין

25.7.2010 / 9:30

חצי מכלי-הרכב באמריקה יהיו חשמליים עד 2030 בעקבות הצעת חוק שעברה בקונגרס האמריקני. הממשל יקציב לתכנית 4 מיליארד דולר ב-10 שנים

במגמה לצמצם את תלות האוכלוסייה האמריקנית בנפט, להפחית את מדד ה-CO2 ואת עלות משאבי הייצור, העביר בשבוע שעבר הקונגרס האמריקני הצעת חוק על פיה יוזרם ממון רב למימוש תעשיית הרכב החשמלית בשנים הבאות, בראשה הרכבת התשתית באיזורים הומי תעבורה. הצעה זו התקבלה ברוב מכריע, ובמסגרתה נשקלות הצעות נוספות כחלק מאסטרטגית הממשל לעבות את העידן האקולוגי והתודעה הציבורית לחשיבות הנושא.

ארה"ב תקציב כ-3.9 מיליארד דולרים לאורך תקופה של עשר שנים אל פתחן של קהילות נבחרות במדינות היבשת על מנת להקים תשתית חשמלית מקיפה. לדבריהם, מהלכים אלה יתמרצו את התושבים לקנות מכוניות חשמליות והתוכניות אף תספקנה מענה ריאלי לכמות כלי-הרכב שתצאנה אל הכבישים. בגדול, שואפים בארה"ב כי עד 2030 מחצית מכל המכוניות הנעות בדרכים תהיינה על טהרת החשמל (לא היברידיות). מהלך שיצמק בכשליש את התלות האמריקנית בנפט.

על תואר 'המשפחתית החשמלית של אמריקה' תאבקנה בעתיד הקרוב שתי מכוניות עממיות – שברולט וולט וניסאן ליף. האמריקנית מעט יותר מסורבלת ממתחרתה היפנית על מערכת ההינע, מפני שזו חמושה במנוע עזר להגדלת הטווח, עד פי חמישה מהליף החשמלית (160 ק"מ על טעינה). מצד שני, תהיה הניסאן ידידותית יותר כלפי הסביבה, עיצובה מעניין יותר, ומחירה נמוך משל הוולט (כ-30 אלף יורו). ניסאן אף דיברה בגלוי על פרויקט חדש מבוסס על חלק ניכר ממכלולי ליף, לפיו תיוצר לה אחות ספורטיבית משוכללת. טויוטה אגב, מדברת על משהו דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully