וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: גרמניה תביא מזל לגרמנים?

ירון אדרי

23.7.2010 / 18:11

פורמולה 1: גרמניה תביא מזל לגרמנים?; WRC: מיני מצטרפת, גרונהולם ינהג; מוטו GP: רוסי מסוגל לנצח בלגונה סקה?; נאסקאר: הולכים מכות

פורמולה 1: לקראת הגרנד פרי הגרמני

שבועיים אחרי סערת רד בול בסילברסטון, מגיע בסוף השבוע סבב הפורמולה 1 למסלול הוקנהיים שבגרמניה (שידור ישיר ב-5+ לייב, יום ראשון החל מהשעה 14:50). מטבעו, ירכז הגרנד פרי את הפוקוס על ששת הנהגים המקומיים ובמיוחד על הדומיננטיים שבהם - סבסטיאן ווטל, מיכאל שומאכר וניקו רוזברג.

אורכו של המסלול שכיאה למדינה הגרמנית עונה לשם 'הוקנהיימרינג', הוא 4.57 ק"מ בהם 17 פניות שונות ומהירות מרבית בקצה הישורת האחורית של מעל ל-320 קמ"ש. הנהגים יבצעו 67 הקפות כדי לסגור 306.46 ק"מ בסך הכל. שיא המסלול נקבע ב-2004 על ידי קימי רייקונן - 1:13.78 דקות, אולם היה זה בעידן מנועי ה-V10 החזקים יותר.

מזג האוויר צפוי להיות הפכפך במהלך סוף השבוע הקרוב באזור המסלול וכל תחזית בין בהיר ועד גשום נמצאת על הפרק. מכאן שחשיבות גבוהה לתוצאות מקצה הדירוג ביום שבת כששוב מועמדת קבוצת רד בול לתפוס את המקומות הראשונים. גשם ישנה לה את התוכניות כמו גם לברידג'סטון שתכננה להביא צמיגים בתרכובות שונות מאוד - רכים מאוד וקשים.

פורמולה 1: תוכיחו מה אתם שווים

קרבות האגו בין נהגי רד בול, מארק וובר וסבסטיאן ווטל, יעמדו גם הפעם על הפרק ולא חשוב שהשניים כמו גם הקבוצה אומרים שהכל בסדר ושאין העדפה למי מהם. וובר כמובן רוצה להמשיך ולהציג יכולת עדיפה על בן קבוצתו המועדף לכאורה, בעוד שזה ירצה להשיג נצחון על אדמת ארצו. גרמניה מחדדת את תשומת הלב כמעט באופן אוטומטי לכיוונו מיכאל שומאכר (מרצדס) ואולי כאן הוא ישיג פודיום ראשון העונה. לבן קבוצתו ניקו רוזברג כבר יש גביע השנה, אך גם הוא ירצה אחד ועליו דגל הלאום שלו.

במקלארן ממשיכים להציג עניינים כרגיל ובהחלט ניתן לומר כי מצבם הטוב ביותר מבין קבוצות הצמרת. לואיס המילטון וג'נסון באטון מובילים את דירוג הנהגים ולא פחות חשוב יש שם סוג של שקט תעשייתי והשניים מציגים כלפי חוץ חברות אמיצה ותמיכה האחד בשני. האם זה עניין של זמן עד שגם כאן תתפוצץ הבועה?

ומה בפרארי? פליפה מאסה אמר השבוע כי הוא מאוכזב מביצועיו עד כה העונה ובאמת טוב שהוא התעורר. הברזילאי מדורג שמיני בטבלת האליפות עם פחות ממחצית מהניקוד מהמוביל ובעיקר יזכרו לו את הפאדיחות הרבות (והתירוצים) ולא את הפודיום בשני המירוצים הראשונים העונה. מאסה מאמין שהשיפורים שהוכנסו למכונית יאפשרו לו להתקדם במעלה הגריד, אך את זה הוא צריך להוכיח ביום ראשון. מצבו של פרננדו אלונסו טוב יותר, אך גם הוא מדדה מאחור עם מקום חמישי בטבלה ומינוס 47 נקודות מהמילטון. בראיון באתר הקבוצה אמר השבוע הספרדי "אחרי המירוצים הרעים המוטיבציה שלנו גבוהה אפילו יותר".

וובר נחוש יותר מווטל? שומאכר יכול להגיע לפודיום? תהיה התנגשות בין המילטון לבאטון? ומה מסוגל מאסה לעשות? ספרו לנו אתם, מה ההימור שלכם לגרנד פרי הגרמני.

פורמולה 1: המירוץ האמיתי - מזומנים

כסף מסובב את העולם, וגם את המירוצים ובעיקר את הפורמולה 1. השבוע סיפרנו לכם כי הבוס הכל יכול ברני אקלסטון שואף להגדיל את מספר המירוצים ל-20 כאשר מקום יובטח למדינות שתשלמנה הכי הרבה. הבריטי גם אמר ללא כל בושה שמונקו לא משלמים מספיק ואין לו בעייה להגיד להם שלום. מי צריך מסורת ואידיאולוגיה כשיש כסף בכיסים. עובדה, כשלישי ממיליארד ושלוש מאות מיליון הדולרים שמכניס הפורמולה 1 מגיע מאותן מדינות בעבור הזכות לארח מירוצים, ואקלסטון שואף לחצות את החצי מיליארד.

עניין נוסף שעלה השבוע נוגע בקבוצות. כידוע, הסימנים המסחריים של כל הספונסריות מוצגים על המכוניות כמו גם על משאיות השירות, עמדות הפיטס ועוד. חברת 'אולספורט' בעלת הזכויות על שטחי הפרסום של הסבב, ביקשה להסיר כל לוגו שאינו מכניס לה כסף ישירות כלומר על הקבוצות להציג משאיות ועמדות חפות מכל סימן מסחרי. הקבוצות זועמות על כך היות ומדובר על אפיק הכנסה ומי שעלול להפגע הכי קשה הן כמובן הקטנות. פתרון לכך יגיע רק בהתערבות של אקלסטון ומי שמכיר אותו יודע שבסופו של יום מישהו ישלם את המחיר רק לא הוא.

WRC: מיני במקסימום ספיד

השמועות על הצטרפותה של מיני לסבב הראלי העולמי במשותף עם סדנת פרודרייב קיבלו השבוע אישור די רשמי. המותג הבריטי שנמצא בבעלות ב.מ.וו הגרמנית יעמיד את דגם הפנאי קאנטרימן מצוייד עם מנוע ה-1.6 ל' המוכר מדגמי הקופר S כמו גם מדגמים שונים במותגי פיג'ו וסיטרואן. בחודשים האחרונים עבדו בסדנה על התאמת המכלולים לתקנות ה-FIA וההכרזה הרשמית תגיע בקרוב מאוד. אולם, מיני לא תצטרף מייד עם תחילת העונה אלא רק במהלכה.

מי שאמור להוביל את הקבוצה הוא לא אחר מאשר מרקוס גרונהולם. אלוף העולם שפרש וחזר ופרש וחזר, נמצא לאחרונה בקשר טוב עם פרודרייב ובעצמו אמר השבוע בראיון ל'אוטוספורט' כי העניין נשקל מצידו. "אני שוקל לחזור להתחרות. זה יהיה נחמד לבחון מכוניות ראלי חדשה ואולי גם להתחרות. למה לא בעצם?". שם נוסף שנקשר לקבוצה המוקמת הוא של מאדס אוסטברג הנורווגי, לקוח נאמן של פרודרייב.

עוד בעניין ה-WRC, השבוע אישרה סיטרואן כי אלוף העולם סבסטיאן לואב והנווט שלו דניאל אלנה ימשיכו בקבוצה גם בעונה הבאה. "החוזה שלי איפשר לי לפרוש בסוף העונה, אבל המוטיבציה שלי לנצח גבוהה מתמיד", כך צוטט הצרפתי בהודעה הרשמית שהוציאה הקבוצה. לצידו של לואב ינהג סבסטיאן אוג'ייה שיקודם מקבוצת המשנה על חשבונו של דניאל סורדו המאכזב, וזאת לאחר שבקבוצה היריבה פורד הביעו התעניינות בצרפתי המוכשר אך הוא סרב בנימוס לנוכח הנאמנות שלו לסיטרואן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מוטו GP: האלוף הצולע

ולנטינו רוסי (ימאהה) הדהים את העולם כשחזר למסלול שישה שבועות בלבד לאחר ששבר את רגלו הימנית. הוא גם הדהים את כולם כשבמירוץ הראשון שלו לאחר הפציעה הוא סיים רביעי, וזאת לאחר שבהקפה האחרונה כבר היה שלישי. האם הוא ימשיך לעשות את הלא יאמן וינצח בסוף השבוע הקרוב בגרנד פרי האמריקני בלגונה סקה? (שידור ישיר ב-5+ לייב ביום ראשון החל מהשעה 23:55). האיטלקי שולל אפשרות לנצחון וממשיך לציין כי לא יחזור לכושר הרגיל שלו עד לחודש ספטמבר. בשנת 2008 גם אף אחד לא האמין שינצח שם את קייסי סטונר (דוקאטי), אז לא צריך להאמין לו.

מי שלא יזכה להתחרות בלגונה סקה הוא רנדי דה פונייה (הונדה) שביום ראשון האחרון שבר את רגלו השמאלית בתאונה במסלול סאקסנרינג. הצרפתי עבר ניתוח ארוך במהלכו קובעה הרגל באמצעות מוט טיטניום והרופאים מאמינים כי ייעדר כשישה שבועות. הוא צפוי לחזור לגרנד פרי הצ'כי בברנו בחודש אוגוסט. מי שיחליף אותו הוא רוג'ר לי היידן בן ה-27, אחיו של ניקי הרוכב בקבוצת דוקאטי. אלכסיס אספרגו (דוקאטי) שאף הוא נפצע בתאונה, יתחרה במירוץ.

נאסקאר: היאבקות על המסלול

מזה כשנה שסבב הנאסקאר נותן במה להתגוששותם של שני נהגים - קארל אדוארדס (פורד, 99) ובראד קסלובסקי (דודג', 12). זה התחיל במירוץ הספרינט קאפ בטאלדגה בחודש אפריל שנה שעברה, כשבפנייה האחרונה של ההקפה האחרונה פגע קסלובסקי הצעיר באדוארדס ובכך פשוט גנב לו את הנצחון. במירוץ אטלנטה השנה פגע אדוארדס בקסלובסקי שנחת על הגג ובעקבות זאת הוא נענש בהרחקה.

המקרה האחרון בין השניים ארע ביום שבת האחרון כשבמסגרת סבב המשנה ניישנווייד הם שוב נכנסו אחד בשני בפנייה האחרונה למירוץ. שופטי הנאסקאר החליטו לעשות לכך סוף וכעת שניהם נמצאים במסגרת "על תנאי" עד לסוף העונה בכל מירוץ שיתחרו. אדוארדס גם נקנס ב-25 אלף דולרים ובהורדת 60 נקודות בטבלת האליפות בה הוא מדורג שני עם 2,874 נק', 228 פחות מהמוביל - קסלובסקי. מעניין באמת אם זה הסוף.

ביום ראשון יגיע הספרינט קאפ למירוץ השני בחשיבותו העונה אחרי הדייטונה 500 - 'ברייקיארד 400' שמתקיים מידי שנה באינדיאנפוליס (שידור ישיר ב-ESPN החל מהשעה 19:00 למנויי יס). במסלול האובאלי שכל הקפה שלו היא 2.5 מייל (כארבעה ק"מ), יבצעו הנהגים 160 הקפות עד לדגל השחמט.

מי שייהמר 'אול אין' הוא חואן פאבלו מונטויה (שברולט, 42) שניצח כאן את האינדי 500 בעבר. בשנה שעברה הוביל הקולומביאני כמעט לאורך כל המירוץ אך לבסוף סיים 11 לאחר שנענש על נסיעה מהירה בפיטס. את המירוץ ניצח לבסוף אלוף ארבע השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון (שברולט, 48) שגם ניצח כאן ב-2008. אלוף אינדי 500 נוסף שינסה לעבור בהצלחה את מקצה הדירוג ולהתברג למירוץ הוא ז'אק וילינייב שהשבוע גם אישר כי ינסה להצטרף יחד עם קבוצת דוראנגו לפורמולה 1 ב-2011.

תמונת המצב בסבב הבכיר של הנאסקאר ערב המירוץ ה-20 לעונה מציבה את קווין הארוויק (שברולט, 29) בראש דירוג הנהגים עם 2,745 נקודות ואחריו ג'ף גורדון (שברולט, 24) עם 2,642 נק', ג'ונסון עם 2,557 נק' ודני המלין (טויוטה, 11) עם 2,542 נק'.

על הגריז

ברני אלקסטון אוהב כסף, וגם אוהב להיות באור הזרקורים. לכן הוא מאוד שמח שהקדישו לו פסל בצלמו ובדמותו שהוצב בשטח מסלול הפורמולה 1 בסין. הברונזה ברני יעמוד כזכר לפועלו גם בימים שבהם הוא יתחיל לדבר שטויות (כאילו יותר שטויות ממה שהוא אומר היום) וכמובן לאחר שיעבור לנהל עניינים בעולם שכולו טוב. ובכן, מה לדעתכם אמר הבריטי הישיש במעמד זה?

ברני אקלסטון יו"ר פורמולה 1. AP
מילא שחור, אבל למה גמד?/AP

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully