וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום כחול וחזק

29.7.2010 / 15:26

סדנת 'אייקוניק מוטורס' מביאה לכבישי ארה"ב רודסטר בהשראת ה-AC קוברה האלמותית, חמושה ב-825 כ"ס ותיבה ידנית

כשמביטים על מכונית כמו ה-AC קוברה המקורית, קל להבין מדוע מתפתות סדנאות רכב או יצרניות קטנות להעמיד בשורותיהן רפליקות מודרניות על בסיס מכוניות קלאסיות; מה כבר יכול להיות מרגש יותר מלתרגם מחדש מכונית ספורטיבית, לצייד אותה במנועים דמיוניים וטכנולוגיות שמתאימות לתנאים של היום. מי יעז לפסוח על פרויקט כזה אם לרשותו עומדים האמצעים?

לסדנת 'אייקוניק מוטורס' בהחלט יש את הכישורים לייצר את מה שבא לה לראש. והפרויקט החדש שלה מדגים שגם לרפליקות יש מעמד של כבוד בקרב המתחרים. ה-AC קוברה אייקוניק נבנתה ממש מכלום, מהרצפה עד רמת הוונטיל. היא כחולה כמחווה למוצאה הרשמי, ומרביתה אם לא 95 אחוזים מהופעתה החיצונית, העותקו טפח אחרי טפח מה-AC תוך שינויים מבנים.

כמה יש לה בחרטום? ההספק הוא 825 כ"ס ממנוע בנפח 7.0 ל' לו שמונה צילינדרים, המנפק לגלגלים האחוריים כ-93.5 קג"מ דרך תיבה ידנית רגילה עם שישה יחסי העברה מקוצרים ומחוזקים. משקלה עם נהג מגיע לכדי 1.1 טון בלבד, ואף על פי שהסדנה טרם פרסמה תוצאות מבחני תאוצות, המספרים מדברים על פחות מ-3.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות סופית של 200 מיילים לשעה, שהם כ-328 קמ"ש.

את הנתונים השיגה הסדנה על ידי שימוש בחומרים קלילים ואקזוטיים. כך לדוגמה השלדה עשויה מבנה צנורות אלומיניום, והמרכב החיצוני עטוף סיבי פחמן וטכנולוגיות בידוד מענף התעופה. תשומת לב ניתנה גם לזוג המפלטים בצדדים, שמלבד הסאונד המרטיט שיוצא את הקצוות, מרוחים שכבת ג'ל שבולמת את עקבות החום. כך שאם בטעות מתחככים בהם לא סופגים כוויה מצלקת.

עוד בתפריט צמיגים מיוחדים שקורצו במיוחד ל-AC אייקוניק. אלה מסדרת הגודייר F1 סופר-קארס לבושים על חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש מלפנים ו-19 אינטש מאחור. מערכת הבלימה שייכת לברמבו שעבדה צמוד עם 'אייקוניק מוטורס' למציאת הנוסחה המתאימה כדי להאט בבטחון את מאות הסוסים.

סדנת אייקוניק מוטורס מורכבת אגב רק משישה אנשים, בהנהגת האיטלקי (תושב ארה"ב) קלאודיו בלארד לו זיקה מוטורית חזקה. פרויקטים קודמים שלה זכו לתגובות חיוביות בכל העולם, ומי שבכיסו הממון לרכוש אחת מיצירותיה עשה זאת ללא היסוס. כמה תעלה המאסטרפיס הנפלאה שלהם כשתצא לכבישים (במספרים מוגבלים) עוד מוקדם לדעת. בינתיים נציית לאיפוק ונסתפק בתמונות.

אייקוניק מוטורס AC קוברה. אתר יצרן
אייקוניק מוטורס AC קוברה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully