וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: שימרו על הנתיב

ירון אדרי

26.7.2010 / 9:25

סטייה מנתיב היא אחת מהגורמים העיקריים לתאונות דרכים. שימו לב לסימונים בכביש והקפידו שלא לעבור נתיב במודע או בשוגג

את ההשראה שלי לכתיבת התזכורת השבועית לנהגים, אני מקבל כמובן בכביש. בכל נסיעה, אפילו קצרה, אני ואתם נחשפים למקרים שהיו יכולים להמנע לו רק היו הנהגים מפעילים את הראש ושמים קצת יותר לב למתרחש סביבם. רק אמש, בעודי פונה שמאלה בצומת מהנתיב הימני ביותר מבין שלושה המיועדים לפניה שמאלה, הנהג לשמאלי המשיך ישר וכמעט ופגע בי. הוא לא היה "עבריין" מהסוג שברזומה שלהם עשרות הרשעות, אלא אב לילדים (שישבו מאחור חגורים במושבים מתאימים) שגם שומר על הסביבה עם מכונית היברידית, שפשוט התעלם מהחיצים על הכביש.

סטייה מנתיב היא אחת הגורמים העיקריים לתאונות דרכים. בעוד שנהג אחד שומר על כיוון נסיעתו בהתאם לסימונים על האספלט, נהג אחר אינו שם לב ומפריע לו בנסיעתו. במקרה הטוב זה נגמר בצפצוף ותיקון קל בהגה ובמקרה הגרוע - בתאונת דרכים. ראוי להתייחס לסימונים על האספלט כאל חומת מגן אותה יש לעבור אך ורק לאחר שווידאתם כי השטח פנוי.

בנסיעה בכביש המהיר, שימרו על כיוון נסיעתכם וכפי שהזכרנו בעבר, עשו זאת בנתיב הימני ביותר (נסו לנהוג במרכז הנתיב ככל האפשר). בעת עקיפה או בכל פעם כשאתם רוצים לעבור נתיב, ראשית הביטו היטב במראות ורק כשאתם בטוחים כי אינכם מפריעים לרכב אחר – אותתו ועשו זאת. במידה וזהו כביש דו-סטרי ובו נתיב אחד לכל כיוון נסיעה, הצמדו לימין והקפידו לא לחתוך פניות תוך שאתם זולגים לכיוון הנגדי.

סטייה מנתיב עלולה לגרום לתאונה גם במהירות נמוכה ולא רק בכביש המהיר. מקרה שכיח מאוד הוא בצמתים כאשר נהגים מתעלמים מהסימונים באספלט כאילו הם אינם קיימים ופשוט חודרים לנתיב המקביל בו נוסעות מכוניות אחרות. לרוב, הם גם לא יודעים מדוע צפצפו להם ובטוחים שהם נהגו כשורה. בהגיעכם לצומת, קודם כל וודאו כי כיוון נסיעתכם תואם לחיצים על האספלט ולתוואי המסומן. בעת כניסתכם לצומת, כוונו את ההגה בהתאם לקו המקווקו והקפידו שלא להיכנס לנתיב המקביל או אף לנתיבים המקבילים אליכם גם כאשר הם פונים לאותו הכיוון. כמובן, עשו זאת תוך שמירה על עירנות ובדיקה במראות כדי לוודא שהנהג שלידכם לא מסכן אתכם. גם בכיכר בה יותר מנתיב אחד, הקפידו לא לחצות את הסימון.

נדגיש שוב כי דין קו הפרדה מקווקו הינו כקו הפרדה רצוף כל עוד לא וידאתם שמותר לכם לעבור לנתיב המקביל ועשיתם זאת לאחר שאותתם ובדקתם במראות שהדרך פנויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully