וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה: "מכוניות חשמליות הן העתיד"

26.7.2010 / 14:02

היצרנית הספורטיבית מתחייבת לטכנולוגיות נקיות ומבצעת ניסויים על שלוש מהדורות חשמליות לבוקסטר. שלא יגידו שהם לא רציינים

כשפורשה חשפה את ה-918 ספיידר ההיברידית ולאחר מכן ארזה אותה במחיר של 650 אלף דולרים, הספקנים טענו שזה תעלול מתגרה מול אודי אי-טרון החשמלית. החיכוכים הפוליטיים בין יצרניות ה'על' מתרחבים על בסיס חודשי ומועתקים אל זירה חדשה, בה כל צד שואף להכות את המתחרה בטכנולוגיה אקולוגית עדיפה. גם פרארי כזכור מנסה לחדור אל הפלח בסיועה של ה-599 הייבריד.

בפורשה העניינים מתקדמים מהר יחסית, והחברה ארגנה אמש (ראשון) כינוס במטה הניסויים בשטוטגארט במרכזו תצוגת תכלית המדגימה פרק נוסף בתורה החשמלית. זאת בשאיפה שעל ידי כך תתפוגגנה המחאות הטוענות שחשמל ואקזוטיקה בפורשה הוא מהלך שנועד לכשלון, בניגוד לאודי שזוכה לתמיכה רחבה בשל מגוון כלי-הרכב שברשותה והנגישות לקבוצה העממית.

נשיא פורשה המכהן, מייקל מאכט, הציג בפני המשתתפים בכינוס שלוש מכוניות מדגם הבוקסטר מונעות חשמל שנגזרו מהספיידר 918, בהתאמה למשקלן ולמכלולים הקיימים בהן. "אנחנו בהחלט נשווק מכוניות ספורטיביות חשמליות במחיר מתאים. אבל לא נתפשר על תכונות ניהוג ומאפיינים שטמונים במכוניות פורשה. הבוקסטר החשמלית היא דוגמא למה שצפוי לנו בהמשך ונראה לאן נושבת הרוח במסגרת הפיילוט ב-2011".

הטכנולוגיה בבוקסטר החשמלית (שתמונה שלה לא פורסמה) מבוססת על הספק מופחת של הספיידר היברידית לה יותר מ-500 כ"ס. לא ידוע כמה היא מחלצת ממערכת ההנעה שלה כי מטעמי חשאיות מנסים לשמור את המידע עד למועד אחר, ייתכן עבור תערוכת פריס. אך על פי מפרטיה של גרסת הבנזין הקיימת ומיצובה, מדובר בעוצמה של כ-300 כ"ס.

ראוי לציין שלפורשה כבר כיום בהיצע מכונית היברידית בדמותה של הקאיין S, וכן גרסה תחרותית –GT3 הייבריד המייצרת 480 כ"ס ואשר לקחה חלק במירוץ 24 השעות שנערך במסלול הנורבורגרינג. למישהו נותרו עוד ספקות לגבי העתיד אליו מכוונת היצרנית?

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully