וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אודי A7

27.7.2010 / 9:12

אודי קוראת תיגר על מרצדס CLS עם ה-A7 ספורטבק המהפכנית החמושה בטכנולוגיות מתקדמות. בישראל לקראת 2011

באירוע שהתקיים אמש (שני) במוזיאון לאומנות מודרנית (Pinakothek der Moderne) במינכן, השיקה אודי את מכונית הפאר פרמיום החדשה שלה – A7. מכונית זו תשוייך לתצורת הספורטבק הבלעדית של החטיבה ותתברג בין האודי A8 ל-A6 וכחלופה אופנתית למכונית הדגל. ה-A7 תהיה מהדורה שימושית לגרסאות כוחניות לכאורה (S8), ותצא לדו-קרב מעניין מול המתחרה שמיסדה את המונח 'קופה 4 דלתות' – מרצדס CLS.

בפתח הדברים התמקדו בכירי החברה בתיאורים מפליגים על היותה מכונית חשובה מבחינה תדמיתית, תפישתית וכמכונית שתנווט את מעצביה הצעירים לשנים הבאות. לדבריהם, מתחם המאורע בו התקיימה ההשקה בונה קשר מאוד מיוחד בין אודי לבין יצירות אומנות מודרניות – ממש כמו מכוניותיה האחרונות כגון האודי A1 ואחותה פורצת הדרך משנת 2009, ה-A5 ספורטבק.

בניגוד ל-CLS, אודי A7 מצויידת בתא מטען שימושי ודלת חמישית גדולה. מעצבה הראשי וולטר-דה סילבה צרב בהופעתה את קווי המתאר של היצרנית וכלא הופעה של משפחת הקופה והסדאן תוך הסתמכות על זוויות קיימות. קשה להטיל דופי בצלליתה המרשימה ששוברת לראשונה את מבנה החלק האחורי ובו בעת, ממשיכה להוות מרכיב בתוך סדרות אודי שהקפידו להיוותר סולידיות בכל חייהן. אך האם מכאן יסלל השינוי הגדול ביותר לעיצובי החברה?

גדולה וספורטיבית

מאז שהוצג הקונספט המקורי תחת הכותר 'ספורטבק' בתחילת 2009, הופצו בכל גופי התקשורת תאוריות דמיוניות בנוגע לממדיה הרשמיים של ה-A7: האם תהיה גדולה מ-A8, קטנה ממרצדס CLS? אין ספק שאודי עשתה עבודת נמלים כדי לטשטש את מאפייניה ולהשאיר את כל הגולשים שרויים במתח. אבל, השורה התחתונה מגלה שה-A7 דגמה מעט מכל דבר ותרגמה את כל המספרים לצרכיה השימושיים.

השלדה של ה-A7 עטופה מרכב קל ב-15 אחוזים מכל מכונית שדומה לה. האריזה נדחסה מתרכובת משולבת וחזקה של אלומיניום ופלדה. רכיבים אלה מעניקים למכונית משקל של 1.7 טון, עם שימוש נרחב בחומרי אלומיניום בזרועות החיבור ובמתלים. אורכה של המכונית בין קצה אחד אל השני הוא 4.97 מ' – קצרה בכמעט 20 ס"מ מאודי A8, הרוחב בין הקורות משתרע על 1.91 מ', בסיס הגלגלים שלה מיוצב על 2.91 מ' וגובהה השפוף בסך הכול 1.42 מ'.

ב-A7 הטמיעה אודי חבילה דקורטיבית מופרדת מיתר הדגמים. תא הנוסעים מצוייד בקונסולה מעוצבת שאמורה לשדר לנהג אווירה פנימית כמו במכונית ספורטיבית. המושבים עוטים עור ואלקנטרה, לוח המחוונים זורח בגוונים אדמדמים ומתגים אקולוגים ('עצור וסע') התגנבו ליד החיפויים המוכספים. המערך הפונקציונאלי נשלט על ידי המסך המרכזי בדופן המשטח העליון, עם שליטה דרך ממשק ה-MMI המסורתי במשענת המרכזית. עוד בנמצא כיוון אלקטרוני (20 מצבים) למושב הנהג והנוסע, מערכת שמע מפגיזה מכל כיוון ובל נשכח את הפרט החשוב ביותר מאחור – תא מטען עם נפח בין 535 ל' ל-1,390 ל' בקיפול מלא של השורה האחורית.

טכנלוגיות ומנועים

עם ה-A7 תרכז אודי שני סטים מובדלים שנתפרו לכל אחת מהתמסורות האוטומטיות. מערכת ההנעה הכפולה (קוואטרו) תשודך לתיבת S טרוניק כפולת מצמדים לה שבעה יחסי העברה, בעוד ההנעה הקדמית תחובר לתיבת המולטיטרוניק. ההבדל בין השתיים נובע הן בכך שמערכת הקוואטרו זוכה למנגנונים מתקדמים שנלקחו מגרסת הספורט-קופה המושחזת RS5, והן ברמות המפרט. מה שכנראה רומז שמנועיה הנוכחיים וגם העתידים להגיע יהיו בעלי הספק גבוה בגרסת ההנעה הכפולה.

את דרכה על הכביש תחל ה-A7 עם ארבעה מנועים בטכנולוגית הזרקה ישירה, כולם בתצורת V6 ובחלוקה מאוזנת בין דיזל לבנזין. המנוע החשוב לאירופה חמוש בנפח 3.0 ל' (TDI) המוציא מהחזית 204 כ"ס בטווח שבין 3,750 ל-4,500 סל"ד. הוא מניע את הגלגלים הקדמיים ומשודך לתיבת המולטיטרוניק המאיצה את המכונית ל-100 קמ"ש ב-8.1 ש'. גרסה זו צורכת בממוצע כ-19 ק"מ לליטר (מוצהר) ופולטת רק 139 גק"מ. מעליה הדגם הבכיר למנועי הדיזל ולזה הספק של 245 כ"ס ו-51.2 קג"מ החל מ-1,400 סל"ד (0-100 קמ"ש ב-6.5 ש') בחיבור לתיבת ה-S טרוניק והנעה כפולה.

בגזרת מנועי הבנזין אכלסה אודי בחזית את מנועי ה-2.8 ל' FSI. ההספק המרבי עומד על 204 כ"ס ו-29.1 קג"מ מתחום של 3,000 סל"ד. התיבה האוטומטית מסוג מולטיטרוניק תשגר את המכונית ל-100 קמ"ש ב-8.3 ש' ועד למהירות מרבית של 235 קמ"ש. תצרוכת הבנזין המשולבת תניב כ-12.5 ק"מ לליטר בנזין. גרסת הבנזין הבכירה תהיה בנפח 3.0 ל' TFSI (מגדש 'על') הסוחטת 300 כ"ס ב-5,250 סל"ד ו-44.8 קג"מ. לפי הנתונים אפשר לחלום שאנחנו ספונים במכונית ספורט עם שיניים: הנעה כפולה, 0-100 קמ"ש ב-5.6 ש', ומהירות מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. צריכת דלק – 12.1 ק"מ לליטר.

כל הדגמים מצויידים במערכות יציבות ובקרה סטנדרטיות, מערך ה-Pre Sense הבטיחותי, ראיית לילה, בקרת נהיגה סלקטיבית ACC עם אפשרות בחירה לנהיגה במצבים שונים וכן אופציה למערך מתלי אוויר מתכווננים (Air Suspension) בחלק מהדגמים. מערכת ההיגוי היא בטכנולוגיה אלקטרו-מכאנית שעברה מקצה שיפורים כדי לשפר את התקשורת עם הכביש במהירות גבוהה ובכבישים מפותלים.

לפי פרסומי היצרנית, אודי A7 מתומחרת באירופה במחיר התחלתי לגרסת בסיס בעלות של 52 אלף יורו, שהם כ-250 אלף שקלים לפני מסים, לשם העניין. את השקתה תערוך החברה בתערוכת הרכב בפריס ולישראל היא צפוייה להגיע בנובמבר, כך נמסר לוואלה! רכב מיבואנית אודי לישראל 'צמפיון מוטורס'.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully