וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: מיני מצטרפת ל-WRC

ירון אדרי

28.7.2010 / 9:20

40 שנה אחרי חוזר המותג הבריטי, שנמצא כיום בחסות ב.מ.וו, לשבילי הראלי. הקאנטרימן תתייצב מול סיטרואן DS3 ופורד פיאסטה

עכשיו זה רשמי. מיני מצטרפת לסבב ה-WRC ב-2011 ותתחרה ראשית באופן מצומצם מול סיטרואן ופורד לקראת השתתפות מלאה החל מעונת 2012. ההודעה מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים נרמז כי המותג הבריטי יחזור לשבילי האספלט והעפר של מירוצי הראלי לאחר שהמיני קופר S המקורית עשתה זאת בהצלחה רבה בשנות ה-60 ובעיקר בראלי מונטה קארלו המסורתי. על האישור הכמעט סופי סיפרנו לכם כאן בוואלה! רכב בסוף השבוע האחרון במדור 'על הגריד'.

פרויקט ה-WRC של מיני נעשה בשיתוף סדנת המירוצים הבריטית פרודרייב, מי שעד לפני שנתיים הריצה את מכוניותיה של סובארו בסבב. מכונית המירוץ תתבסס על דגם הפנאי כפול ההנעה קאנטרימן אשר יותאם לתקנות התאחדות ה-FIA. בהתאם לתקנות החדשות, לרשות מכונית המירוץ יעמוד מנוע ה-1.6 ל' טורבו המוכר, שעבר סדרת שיפורים בחטיבת המירוצים של ב.מ.וו כדי להתאימו לעבודה המפרכת שצפוייה לו. שמות הנהגים לא נמסרו אולם נרמז כי לאלוף העולם פעמיים בעבר מרקוס גרנהולם יהיה חלק בפיתוח המכונית. שמו של הנורווגי מד אוסטברג גם הוא נשמע.

הבחירה במותג מיני עבור מירוצי הראלי מגיע בסמוך להשקת הקאנטרימן הסדרתי שאת התרשמותנו ממנו תוכלו לקרוא כאן בוואלה! רכב בימים הקרובים. עם דגם זה תפנה מיני לקהל חובב שבילים כך שהחיבור השיווקי מובן. הקופר S תמשיך להתמודד במירוצי אספלט במסלולים סגורים כמו גם ב.מ.וו המתחרה ב-WTCC ובסדרות הלה-מאן.

מזה שנתיים שסבב ה-WRC כולל שתי מתחרות בלבד בדמות סיטרואן ופורד וזאת לאחר פרישתן של סובארו וסוזוקי בתום עונת 2008. מיני תהפוך לקבוצת היצרנית השלישית ובעקבות התקנות החדשות סביר להניח שיצרניות נוספות תצטרפנה. הקאנטרימן הראשונה תהיה מוכנה בסתיו הקרוב ותמכר גם לקבוצות פרטיות.

מיני קאנטרימן. אתר יצרן
מיני קאנטרימן/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully