וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחרית החשמלית יוצאת לדרך

28.7.2010 / 11:39

מרצדס ויטו E-CELL סוללת את הדרך לעתיד ומקבלת מנוע חשמלי בעל טווח נסיעה של 130 ק"מ בין טעינות ומהירות מרבית של 80 קמ"ש

לא מעט אנחנו עוסקים במדור במכוניות חשמליות למגזר הפרטי. אבל החשיבות של הקבוצה המסחרית אינה פחותה ואף משמעותית מאוד לסקטור הציבורי. מרצדס-בנץ תגיע בספטמבר לתערוכת המסחריות בהנובר מצויידת בדגם אקולוגי לסגמנט – מרצדס ויטו E-CELL. אחת המסחריות החלוצות מגרמניה שתכנס לפיילוט ניסיוני בכמות מוגבלת של 100 עותקים ועוד כ-2,000 בשנים הבאות. היא עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה, ובמסגרת החידושים עושה עימה את הקפיצה לעידן ה-CO2 האפסי.

הרבה משקל ניתן לכושר הנשיאה הכללי של המסחרית לאור השתלת הסוללות הכבדות. על המאזניים עומדת הויטו על קצת מעבר ל-2.4 טון, עם משקל העמסה מותר של עד 3.1 טון. הסוללות מסוג לי'ת'יום יון (שוכנות תחת המכונית) מזינות את המערכת, והשידוך הוא למנוע חשמלי המאוכלס בחזיתה הקצרה. התפוקה מהמנוע הירוק עומדת על כ-97 כ"ס ו-28.7 קג"מ. טווח הנסיעה של הויטו יעמוד על 130 ק"מ בין טעינות, שעה שכל טעינה משקע של 230 וולט אורכת כ-6 שעות בלבד.

כל מערכות הויטו האלקטרוניות מקוררות במים לשמירה על טמפרטורה יעילה. מפני שבניגוד למנועי בערה שמגיעים לטווח עבודה ב-100 מעלות, המנוע החשמלי פועל במיטבו ב-30 מעלות צלזיוס בלבד. על המהירות הבסיסית – 80 קמ"ש, טוענים במרצדס כי תפקודה של הויטו בעיר (גם כמונית מן הסתם) אינו מצריך מהירות גבוהה יותר. עם זאת, למרות הטווח המוצהר של 130 ק"מ, החברה מספרת כי התחום הריאלי מספיק לכ-50 עד 80 ק"מ בין טעינות.

בתחילתו של הפיילוט בברלין ובחוצות שטוטגארט, בנץ תשלח לניסוי כ-100 מכוניות כפי שצוין. אף אחת מהן אינה נרכשת אלא מוחכרת מהחברה יחד עם מחיר הטענה מוזל בתעריף חודשי קבוע. כך שבתום 4 שנים, או כ-80 אלף ק"מ, כל 100 היחידות הראשונות תשלחנה חזרה למרצדס לבדיקת המכלולים ולהסקת מסקנות.

רק נזכיר כי בשנת 2011 צפויה גם רנו להשיק את הקנגו החשמלי לקבוצה המסחרית הקומפקטית. לרנו יש נגישות גבוהה למערכות חשמליות בזכות השותפות שלה בקוריאה והידוק היחסים עם השותפה ניסאן. על פניו, נראה כי גם מרצדס מעדיפה לחזק את יחידות הסולר האקולוגיות בעיקר לתחום הפרטי, ולהפנות את שאר המשאבים לטובת הנעה חשמלית אל התחום העירוני.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully