וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: תיבה כפולת מצמד במשאית

29.7.2010 / 10:51

חטיבת המסחריות של מרצדס חשפה תיבה אוטומטית עם שני מצמדים המחלקת 6 יחסי העברה. תכנס לשימוש במהלך 2011

דור מהפכני של תיבות אוטומטיות דרוך לחדור לשירות בסגמנט המשאיות באירופה בשנה הבאה. חטיבת המסחריות של מרצדס-בנץ חשפה תיבת הילוכים אוטומטית עם שני מצמדים שלה שישה הילוכים. זהו דור ראשון מסוגו שמותאם הן למסחריות קומפקטיות והן למשאיות משא כבדות.

התיבה -Duonic transmission , פותחה על ידי מותג FUSO של מיצובישי, הנמצא בבעלותה של דיימלר (85 אחוזים נתח מניות). הטכנולוגיה של התיבה מרכזת שימוש בסיסי בדוושת האצה ובלימה, ובשידוך לבורר בקונסולה עם אופציה לתפעול ידני. המכאניקה החדשנית מקנה למשאית יכולת העברה בדומה לתיבה אוטומטית רגילה בחלוקה ל-6 מהירויות קדמיות בכפוף לעוצמת המנוע. אולם, לאור תקנות הסביבה המחמירות, כל התכונות ממוקדות במטרה להפחית את תצרוכת הדלק ופליטת ה-CO2.

במרכז תפעולה, ה-DUONIC חמושה במנגנונים המאפשרים לנהג המשאית לתמרן בקלות בעיר ללא הפעלת מאמץ פיזי רב. כך לדוגמא מצויידת התיבה במצמד רטוב, המוזיל את עלות הטיפול ומייתר את החלפת הדיסקיות במצמד שעלותן גבוהה, כפי שקיימות בתיבה אוטומטיות סטנדרטיות. עוד נאמר כי נעילת התיבה במצב P משדורגת על ידי תפסנים אוטומטיים מחוזקים. טרם פורסם איזו משאית תצטייד בתיבה זו, אך ייתכן כי מרצדס ומיצובישי מארגנות השקה משותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully