וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן GT-R מפגיזה מהעבר

1.8.2010 / 9:07

סדנת JAPO הגרמנית עפה במנהרת הזמן כדי לשפר את ה-GT-R המיתולוגית ברוח מודרנית. 523 כ"ס סטייל 'אולד-סקול'

ניסאן GT-R היא מושא חלומם של כל מייסדי סדנאות הרכב העולמיות, עוד מהימים שקראו לה בחסות הדגל היפני ' סקייליין GT-R'. בשנת 2004, חגגה ניסאן 20 שנה להווסדות חטיבת NISMO - סימול ל-NISsan MOtorsports International, ועל רקע הפסטיבל הציגה מהדורות נדירות תחת הכותר Z-TUNE שייצורן הוגבל ל-20 יחידות בלבד. כעת, מגיע ההמשך מהיבשת המערבית בחסותה של סדנת JAPO.

JAPO מגרמניה פתחה לאחרונה שורה של פרוייקטים שאפתניים שעוסקים בשחזור ושיפור מכוניות שרירים בעל ערך היסטורי. והמכונית הראשונה שפורצת החוצה אחרי 3.5 חודשים של תכנון והרכבה היא הניסאן סקייליין GT-R34 (על בסיס דגם מ-1999), שאף היא מוגבלת ל-20 עותקים בלבד, ותגיע חמושה בתג מחיר בלתי-עממי בעליל.

הסקייליין נבחרו בקפידה על ידי שני מהנדסי החטיבה. אלה נברו בלוחות המודעות במשך שנתיים, עד שמצאו 20 אקזמפלרים שמורים דיים כדי לחלץ מהם מכוניות משופרות שתחזקנה את כל מסכת העדכונים. המודיפקציות של JAPO תחילתן עם מערכת ההנעה בחזית. זו עברה שדרוגים יקרים ונעטפה בחומרים אקזוטיים.

מנוע הסקיילין חמוש בנפח של 2.5 ל' מגובה מגדש טורבו כפול (בי-טורבו) של חברת HKS שעובד בטווח של 1.5 באר. התפוקה של המנוע עומדת על 523 כ"ס ו-58.2 קג"מ בשידוך לתיבה ידנית עם חמישה יחסי העברה. כל יתר הרכיבים יישרו קו בהתאם: מערכת היניקה והפליטה הוחלפה, הותקן סטראט (מוט ייצוב) ממדפיה בתא המנוע, סט הבולמים ומערכת המתלים כוילו מחדש, והצמיגים הוגדלו בשני הסרנים ל-265/35/16 יוצאי סדרת TOYO פרוקסס. תא הנוסעים וכל דיפוניו עטופים עור ואלקנטרה וסיבי פחמן בדלתות.

המהירות המרבית של הסקיילין עומדת על 320 קמ"ש. אולם, דווקא את המיאוץ ל-100 קמ"ש איננה מפרסמת בגלוי. ייתכן כי את זה היא שומרת לכל אותם 20 הלקוחות שיבקרו את מפעלה ויגיעו לרכוש את היפנית הכסחנית. מהי העלות? אם יואילו לשחרר מכיסם לא פחות מ-91 אלף יורו, שהם כ-440 אלף שקלים, הסקיילין GT-R34 תנחת אצלם בחנייה. מחיר ההיסטוריה.

ניסאן GT-R מסדנת JAPO מוטורספורט. אתר יצרן
ב-טורבו על נפח של 2.5 ל'/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully