וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה מפתחת מכונית זולה

2.8.2010 / 9:48

היפנית מעוניינת לשמור על מעמדה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם תוך נגיסה בשווקים המתפתחים בהודו, סין וארצות המזרח הרחוק

טויוטה שואפת לקחת חלק מרכזי במכירות הרכב בסין והשווקים הקרובים לה באסיה. היצרנית הגדולה בעולם שנמצאת בעיצומו של המשבר הגדול בתולדותיה, מתכננת מכונית עממית מוזלת שתערוך את בכורתה בשנת 2012 ותתאים לארצות מתפתחות. זאת כחלק מאסטרטגיה כלכלית-תדמיתית, שנועדה להגדיל הכנסותיה לאור המצב הקשה אליו נקלעה בשנתיים האחרונות. האם במזרח יעלימו עין מרצף הריקולים?

על פי עיתון ה-Chunichi Shimbun המתפרסם ביפן, עלותה של המכונית תהיה כמיליון ין, שהם כ-11 אלף דולרים. הפלטפורמה תבוסס על הסופר-מיני יאריס וטויוטה מקווה שעל ידי יצור מקומי של חלקי החילוף, תוכל לחסוך עלוייות ייצור בגובה של עד 30 או 40 אחוזים מתפעול סטנדרטי באירופה או ארה"ב.

טויוטה מציינת שהחברה הבת דהייטסו הנמצאת בבעלותה, מפתחת מכונית דומה ובעלות נמוכה יותר. אך על פי סדר הדברים עולה כי בהנחה שדהייטסו תשווק רכב קטן ומוזל, הוא ייכנס לאיזור מוגדר בדרום-מזרח אסיה בלבד. ייתכן אף שדייהטסו תחליט לשווקו תחת מותג טויוטה, שגם תשיק בשנה הבאה את האטיוס הגמדית בהודו.

המכונית המתוכננת תמוקד בעיקר כלפי מדינות שבהן פולקסווגן, הטוענת לכתר 'היצרנית הגדולה בעולם', נכנסה אליהן בסערה וכובשת לעצמה מקום משמעותי בעיקר לאחר שרכשה 20 אחוזים מסוזוקי לה היקף מכירות רחב באסיה. האם באמת יש צורך בעוד בהוכחות שסין היא הזירה המוטורית הלוהטת ביותר בעולם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully