וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: וולוו ביידים של ג'ילי

2.8.2010 / 15:31

הושלמה עסקת מכירת וולוו מפורד לג'ילי. הסינים רכשו את המותג השוודי עבור 1.8 מיליארד דולרים. פורד: "וולוו בידיים טובות"

שנה וחצי של משא ומתן הגיעו היום (שני) לסיומם, לאחר שתאגיד הרכב הסיני ג'ילי (Geely) רכש את וולוו מענקית המכוניות פורד, ולמעשה השלים את השתלטותו על המותג השוודי. ג'ילי העבירה את וולוו לאחזקותיה בעלות נמוכה יחסית המסתכמת בטווח של 1.8 מיליארד דולרים. לכאורה מדובר ב'מציאה' מאחר ופורד שילמה על ווולוו כ-7 מיליארד דולרים ב-1999. על רקע הרכישה תמשיך האמריקנית לנהל יחסים טכנולוגיים עם וולוו לפחות בשנתיים הבאות בתחומי הבטיחות האקטיבית והמנועים.

המעבר של וולוו לג'ילי מלווה בשורה של מינויים מקצועיים לעמדות מפתח. את עמדת מנכ"ל החברה יאייש בכיר פולקסווגן לשעבר בארה"ב – סטיבן ג'יקובי, שמחליף את סטיבן אודל שחוזר לחטיבת הפרטיות של פורד אחרי שנים בכס הניהול בוולוו. על צירופו לוולוו אמר ג'יקובי כי הוא ערוך לנווט מכלול פיתוחים בשנים הבאות וכי העתיד צופן לא מעט הפתעות. "אני שמח להצטרף לקבוצה מוכשרת מאוד של אנשים בכל ענפי השירות. נמשיך להוביל את התעשייה בתחומים החשובים ביותר – בטיחות, איכות, חשיבה על איכות הסביבה ועיצוב עם גוון סקנדינבי", כך ציין.

ג'ילי מחזיקה כיום במפעל ייצור גדול בסין אותו היא מתככנת להרחיב בשנה הקרובה. היעד של בכיריה הוא להפיק כ-150 אלף מכוניות וולוו מידי שנה החל משנת 2015. כיום, וולוו משתמשת במפעל זה על מנת לייצר את ה-S40 וה-S80 לונג (בסיס גלגלים ארוך) עבור השוק הסיני הפורח לרבות בסגמנט הפרימיום. סין היא השוק הרביעי בגודלו עבור וולוו שמכירותיה הסתכמו ברבעון האחרון בכ-16 אלף מכוניות - מרביתן מדגם ה-S80 לונג.

לג'ילי מצפה משימה מורכבת להחזיר את וולוו לרווחיות, משהו שלא נראה במסדרונותיה מאז שנת 2005. אולם, נראה שמרבית האנשים המעורבים בעסקה הבינלאומית טוענים שאם יש חברה סינית שבכוחה להחזיק את וולוו ולפתח אותה על בסיס המצע הקיים, זו ג'ילי. "למרות ההצלחה המתונה של חברות רכב מסין מעבר לגבולות המדינה שלהן, ג'ילי מייצגת משהו מאוד שונה ומוצק", כך אמר לרויטרס ג'ון זנג מ-HIS אוטומוטיב, חברה לייעוץ ופיתוח רכיבים עבור היצרניות בגרמניה. זנג מתייחס בין היתר ליחסיה של ג'ילי עם חברות בינלאומיות באירופה המפתחות מערכות הינע, תיבות הילוכים ועוד. "ג'ילי הוכיחה שיש לה כלים בידיים, זו לא שחקנית מתחילה. רכישת וולוו בהחלט צריכה לעודד את היצרנית השוודית לאור החוסן הכלכלי של ג'ילי. היא תיקח אותה לשלב הבא".

ג'ילי החלה לייצר מכוניות רק בשנת 1986 כחלק משני מתוך חטיבה המייצרת מקררים ביתיים ולאחר מכן עברה לייצר גם אופנועים. היא מוגדרת כחברת הרכב הגדולה ביותר בסין, והיו"ר שלה הוא לי שופו, שימלא תפקיד זהה עבור מותג וולוו. רק נזכיר כי סין היא גם השוק הגדול ביותר בעולם לפי ניתוח שווקים השנה, לאחר שרשמה זינוק של 45 אחוזים בכמות המכירות אשתקד אל 13.5 מיליון מכוניות. ארה"ב שנייה לה עם 10.5 מיליון כלי-רכב בתקופה זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully