וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן שומרת עליך

4.8.2010 / 8:41

היצרנית היפנית תשדך למכוניותיה טכנולוגיה בטיחותית חדשה המופעלת אוטומטית למניעת תאונות חזית-אחור במהירות של עד 60 קמ"ש

מנגנון בטיחות חדיש של ניסאן מבטיח לשמור עליכם מפני תאונות חזית-אחור. היצרנית היפנית הציגה השבוע את ה-FCAAC, ראשי תיבות ל-Forward Collision Avoidance Assist Concept. להערכת ניסאן מדובר בטכנלוגיה שתצליח למנוע תאונות בשני היבטים חשובים: מהירות הפגיעה ובלימות חירום. המערכת יודעת לאבחן מתי הרכב נמצא במסלול התנגשות ולמנוע זאת במהירות של עד 60 קמ"ש. נכון להיום, זוהי המערכת היחידה שפועלת בטווח מהירות כל כך גבוה.

ניסאן לא הרחיבה על מכלול המנגנונים המעורבים, אך הדגישה כי מדובר בסוללה של חיישנים הפזורים מסביב לרכב ומפקחים על מהירות הנסיעה באופן שוטף. מערכת הבינה של המנגנון מנתחת את כל המשתנים על הכביש ושופטת בעצמה אם יש מקום להפעיל בלימה אוטומטית ולהאט את קצב הנסיעה. במידה והיא מזהה מצב מסוכן, הנהג מיודע על ידי בקרה ויזואלית ווקאלית המפנים את תשומת לבו אל המתרחש.

אם הנהג אינו מגיב בזמן, המנגנונים מפעילים לחץ אוטומטי הן על דוושת הבלם והן על דוושת התאוצה (כל אחת באופן שונה כאמור) ומאטים את המכונית בהדרגה. ככל שהסיכון לתאונה גדול יותר, כך המערכת מתערבת יותר ודוחסת יותר כוח על דוושות השליטה על מנת למנוע מצב של התנגשות.

למרות שהמנגנון מוגדר כ'קונספט', הוא נכלל במסגרת תכנית בטיחותית חדשה של ניסאן הנקראת Safety Shield (מעטפת בטיחות). מלבד מערכת זו, התקינה ניסאן עוד מנגנון חיוני המיועד לזהות שטחים מתים ולנטר את הסביבה הקרובה. מערכת ה-MOD, או Moving Object Detection, היא הדור הבא לטכנולוגיית הווידאו שקיימת כיום בדגמי אינפיניטי. מטרתה לזהות אנשים ומכוניות הנעים בסביבה הקרובה ולעזור להשתחל לחניות צרות. מרבית שכלולים אלה אמורים להכנס לשימוש יותר נרחב במהלך שנת 2011 ועיקרם יוצגו בחשמלית ליף.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully