וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו הופכת חזון חשמלי למציאות

3.8.2010 / 11:03

גם הבווארית תייצר מכונית 'על' חשמלית על בסיס הוויז'ן קונספט המתוחכמת שהוצגה אשתקד. הכתובת הייתה על הקיר?

ב.מ.וו תשלח לייצור מכונית 'על' ידידותית לסביבה הנשענת על מכלוליה של הוויז'ן קונספט. חטיבת ה-EfficientDynamics האחראית על הטכנולוגיה של המכונית חשפה את הדגם הרעיוני לפני כשנה, אך מאז לא הוזכרה הוויז'ן כמועמדת לעלות לרצפת הייצור ונכנסה למצב של קפאון. כעת עם פרסומים שעולים בכלי-התקשורת בגרמניה על המשך דרכה, ב.מ.וו מפשירה את הקרקע והתנאים לקראת עימות ישיר בקרב מכוניות ה'על' האקולוגיות החדשות.

הדיווחים על ב.מ.וו אקזוטית וירוקה היו לכאורה צפויים. אלה מגיעים זמן קצר לאחר שפורשה אישרה את ייצורה הסדרתי של ה-918 ספיידר ההיברידית בעלות של 645 אלף דולר ליחידה אחת. זאת ועוד, גם מרצדס חשפה לאחרונה את ה-SLS E-Cell החשמלית אחרי שאודי עשתה זאת מוקדם יותר עם ה-E-Tron על בסיס ה-R8 וגם מכיוונה של פרארי מגיעה מכונית ירוקה עם תאריך יעד ל-2014. ב.מ.וו רוצה כבר ב-2013 לשלוח בין 5,000 ל-10,000 עותקים בשלים לכבישי אירופה וארה"ב.

בהנחה שהמכונית תיוצר בזמן, ב.מ.וו שוקלת למצבה כ-M8 או אולי כ-i100 קופה כאשר מערכת ההנעה שלה תמשיך את הקו המוצהר של קונספט הכלאיים. יחידת הדיזל הקטנה שוכנת מאחרי הנהג ולזו נפח צנוע של 1.6 ל' ו-163 כ"ס בשידוך לשני מנועים חשמליים בכל אחד מהסרנים. הכוח המצטבר של המכונית ינוע בין 360 ל-420 כ"ס (בגרסת ייצור) על משקל של 1.4 טון. נתונים שאמורים להניב זמן מיאוץ קלאסי ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, ומהירות מרבית מעל 250 קמ"ש.

מנגנון ההטענה של ה-M ויז'ן יהיה מסוג 'פלאג-אין' (שקע-תקע) כאשר הסוללות מסוג ליתיום יון (שוכנות תחת המושבים מאחור) נטענות ממתח של 220 וולט בתוך כ-3.5 שעות. טווח הנסיעה שלה אמור לכסות כ-650 ק"מ בין טעינות, בעוד צריכת הדלק תחזיר כ-26 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 תעמוד על 99 גק"מ. מה לגביי המחיר? עוד חזון למועד.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully