וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM: מסחרית היברידית ב-2013

4.8.2010 / 11:22

הקונצרן האמריקני ישווק מסחרית היברידית חדשה בעלת טווח נסיעה של 650 ק"מ. בכורה בעוד שנתיים בארה"ב ובאירופה

קונצרן GM יציג מסחרית גדולה ואקולוגית בשנת 2013. התאגיד האמריקני ייסד שותפות חדשה עם חברת 'ברייט אוטומוטיב' האמריקנית שלה קונספט חדש למכונית מסחרית ידידותית לסביבה בשם IDEA, דהיינו רעיון. לדברי 'ברייט אוטומוטיב' מדובר בכלי-רכב מתקדם בעל יכולת נשיאת מטען כבד ללא קושי וטווח נסיעה שימושי המתאים לצרכי עבודה ואולי אף ישמש לחברות השכרה.

בעודם מתכננים לשווק את הוולט - המשפחתית החשמלית של שברולט, ג'נרל מוטורס הקימו בחודש יוני אגף סטארט-אפ שאפתני בהיקף של 100 מיליון דולרים שמטרתו לאתר חברות שעיקר עיסוקן בתחום ההינע החשמלי. כצעד אסטרטגי ראשון בתחום המסחריות החשמליות השקיעו ג'נרל כחמישה מיליון דולרים ב'ברייט אוטומטיב' מאינדיאנה ועימה יפתחו את ה-IDEA למוצר מוגמר לקראת החדרתה של המסחרית לשוק בעוד כשנתיים.

מרבית המכלולים של ה-IDEA יגיעו ממחסני ג'נרל מוטורס כמו למשל הגיר והמנוע. הבסיס של ה-IDEA יושתת על יחידת בנזין קטנה המניעה את הסרן הקדמי ומנוע חשמלי בעל עוצמה נמוכה שמחובר לסרן האחורי (הספקים רשמיים טרם פורסמו). בהנעה מאוחדת (כפולה במצב היבירידי מלא) מסוגלת ה-IDEA לכסות טווח של כ-650 ק"מ ולצרוך כ-17 ק"מ לליטר בנזין.

ברייט טוענת שעם סיוע של ג'נרל מוטורס היא תצא מהקשיים אליהם נקלעה בשנתיים האחרונות בצילם כמעט ונכחדו כל תוכניותיה לשווק את ה-IDEA. עוד היא אומרת כי בכוונתה להוציא מרצפת הייצור כ-50 אלף יחידות בשנה אחת. במסגרת ההסכם בין שתי החברות GM יקבלו נתח מניות מהחברה, בעוד IDEA תוכל לעשות שימוש נרחב בטכנולוגיות של ג'נרל מוטורס לכלי-רכב עתיידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully