וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס CLS לא אחרונה בהחלט

5.8.2010 / 9:55

החלוצה לגרסת הקופה ארבע דלתות של מרצדס יורדת מפס הייצור אחרי 6 שנים והצלחה גדולה. בסתיו: בכורה לדור 2 בפריס

מרצדס נפרדת מהמכונית שהמציאה והכריזה על קטגורית הקופה ארבע דלתות, ה-CLS. המכונית האחרונה לדור זה שנחשפה בשנת 2004 עזבה את רצפת ההרכבה במתקן המרכזי בסינדפליגן הסמוך לשטוטגארט. הדגם שנועל את הסדרה הוא ה-550 בחבילת AMG. בשנת 2009 הסתכמו מכירות הדגם בארה"ב - השוק העיקרי שלה, לכדי 2,700 עותקים, שמביאים את הסך הכללי מאז הוצגה לפני שש שנים אל 43 אלף יחידות ביבשת האמריקנית.

ה-CLS הנוכחית נולדה תחת הסימול C219 על פלטפורמה משותפת ל-E קלאס במרכב מוארך במספר ס"מ מגרסת הסדאן. עם ה-CLS חזרה בפועל דיימלר לשווק גרסת קופה סלונית מפוארת מאז שנטשה את הרעיון ב-1995 בגרסת ה-E קופה לה היו 2 דלתות מסורתיות. במסגרת השקתה התחבטו מתכנניה בשאלה כיצד מומלץ למצבה, מאחר וסדרה 6 קופה לבית ב.מ.וו הספיקה לבסס את מעמדה היטב, ולאור כך שה-CLK הייתה גרסת הקופה הבינונית שבמשפחת מרצדס.

כך יצא שבהיעדרה של מתחרה ישירה באופק, מרצדס גיבשה את הפרופיל של ה-CLS כאשר יגואר נמצאת לה על הכוונת, בתקווה שסוג הרוכשים של המותג הבריטי ימצאו במרצדס תכנים דומים. יגואר התמהמה בהחלטותיה ולא הבשילה מהדורת קופה אמיתית עד עתה, וזאת למרות שפיזרה רמזים על מכונית כזו במועד הצגתה של ה-XF. בעלת הבית טאטא טוענת שב-2011 היא עתידה להגיע.

בשנים האחרונות חלק מן היצרניות העתיקו (די בגסות) את הופעתה החיצונית של ה-CLS למכוניות דמויות קופה במרכב ארבע דלתות. דוגמה בולטת היא הפאסאט CC למשל, ועוד מכוניות שניסו ללכת בצעדי קוויה היחודיים של הגרמניה. הדור ה-2יוצג בקרוב בתערוכת פריס הקרובה שתפתח בתחילת אוקטובר. פרט לעיצוב חדש שימשיך את הקו המהפכני, מרצדס תשיק עימה גם את המנוע החדש של מהדורת ה-AMG שנפחו קטן ל-5.5 ל' והספקו צמח ל-545 כ"ס.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully