וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמרו שורפת כבישים

8.8.2010 / 11:10

מכונית השרירים האמריקנית התחזקה אצל סדנת CDC ויצאה משם עם 600 כ"ס ומחווה מעולם אחר, לפונטיאק פיירבירד

כשמותג פונטיאק נפח נשמתו על רקע המשבר הכלכלי שמחץ את GM, רבים ממעריצי החברה נותרו לא רק עם טעם מר בפה, אלא גם עם חשש כבד שקצו הסיכויים שהפיירבירד עוד תשוב לכבישים. פרט ל-GTO, הייתה הפיירבריד שיוצרה במשך 35 שנים עד גניזתה ב-2002 מכונית אייקונית חשובה שצברה מועדונים ופורומים ייחודיים.

בשונה מהיצרן הכושל, סדנאות הרכב הקפידו לשמר את המורשת שלה עבור את חוג אוהדיה הצמאים לדור המשך. וכעת, אולי מגיעה המכונית שחסידיה חיכו לה כל השנים בזכות כישוריה של סדנת CDC ובאדיבות הקאמרו. קבלו את נושמת האש - פיירברית'ר (Firebreather).

החיבור בין שברולט קאמרו לפיירבירד נזרע בדור הראשון של הפונטיאק בשנת 1967, כאשר שתיהן חלקו פלטפורמה ושאר רכיבים. הפיירבירד לא זכתה להצלחה המסחרית של הקאמרו, אבל היא מצאה את הדרך להטביע את חותמה בתרבות האמריקנית בכל דור נכנס. עם שובה של הקאמרו לפס הייצור בשנת 2007, הסתערו עליה בזריזות כל סדנאות הרכב בארה"ב, בראשן חברת CDC , סימול ל- Classic Design Concept. מקימיה לא שיערו שפונטיאק תכחד בשל המשבר הכלכלי, אבל בתוך כך, השתעשעו ברעיון לערוך לה מחווה על בסיס הקאמרו SS.

את הגרנד פינאלה אתם רואים פה לפניכם ואולי אין מקום להכביר במילים על חבילה ויזואלית ששווה מיליון מילים. רק נציין ששום דבר מהקמארו הנוכחית, להוציא החישוקים ותא הנוסעים, אינו נשאר כפי שהיה בדגם של שברולט, לרבות התג שהוחלף לפונטיאק במספר נקודות. לדברי הסדנה, הפיירברית'ר מעניקה פרשנות עכשווית לספורטיבית האמריקנית כפי שהיא הייתה אמורה להיות בימינו. זאת בהנחה שהמותג היה שורד כמובן. קשה להאמין שמישהו חולק בכלל על דעתם.

מעבר לעדכונים הקוסמטיים, ציידה CDC את הפיירברית'ר בשורה של תכונות דינאמיות: מערכת המתלים הוקשחה, הבלמים גדולים מאלה של ה-SS והורכבו חיזוקים תחת מכסה המנוע כדי לעמוד בעוצמה האדירה. אותם עומסים מקורם במנוע V8 מוגדש 'על' בנפח של 6.2 ל'. הוא משחרר לגלגלים האחוריים של המכונית כ-600 כ"ס (173 כ"ס יותר מהקאמרו SS) עם אופציה לתיבה ידנית או אוטומטית ושישה יחסי העברה. CDC טרם בחנה את המכונית על המסלול ולכן אין מידע אודות מיאוצים ויתר עניניים שמכלים גומי אחרי סיבוב וחצי.

אז למרות ש-CDC החסירה את המידע החשוב הזה, את המחיר למכונית היא כן פרסמה - 60 אלף דולרים, שהם כ-240 אלף שקלים לפני מסים. אם ברשותכם קאמרו SS שעלותה בארה"ב כ-30 אלף דולרים, תחסכו על הדרך מחצית מהעלות. אבל זה בתנאי שאתם מוכנים להפוך אותה לפיירבירית'ר משחרת לטרף. החלטות קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully