וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דין: זוכה בגלל ריקול

8.8.2010 / 9:11

נהג טויוטה קאמרי שהורשע בהריגת שלושה בני-אדם בתאונה, שוחרר מבית הסוהר לאחר שהוטל ספק באשמתו בעקבות קריאות התיקון

גבר שריצה שנתיים וחצי שנות מאסר בארה"ב על תאונה קטלנית בה הייתה מעורבת מכונית מדגם טויוטה קאמרי, יצא לחופשי ביום חמישי האחרון. בית המשפט במינסוטה זיכה את הנאשם בשל ראיות חדשות הקושרות את התאונה לקריאות התיקון האחרונות של טויוטה במסגרתן קראה לכתשעה מיליון כלי-רכב כדי לטפל בהאצה לא רצונית של מכוניותיה. לאחר שהתביעה ויתרה על משפט חוזר, הוחלט לבטל את סעיפי האישום נגדו ולשחררו מבית הסוהר.

קויה פונג לי בן ה-32, הורשע בשנת 2006 בגרימת מוות ברשלנות עקב נהיגה בחוסר זהירות. המהגר שקיבל את רישיון הנהיגה שלו כשנה קודם לכן גרם למותם של שלושה בני משפחה כאשר מכונית הטויוטה קאמרי שלו משנת ייצור 1996 התנגשה באולדסמוביל סדאן שעה שהמתינה ברמזור אדום. חוקרי התאונה העריכו כי בזמן ההתנגשות נסעה הקאמרי במהירות של בין 100 ל-120 קמ"ש ועל כן התוצאות הטרגיות.

במשפט שהתנהל נגדו טען לי בעדותו כי ניסה לבלום, אך המכונית המשיכה להאיץ. בית המשפט שלל את טענותיו מחוסר ראיות וגזר עליו עונש מקסימלי של שמונה שנים. אולם, כשנתיים לאחר הכרעת הדין, החליטה הפרקליטות בארה"ב לבחון את המקרה מחדש על רקע קריאות התיקון של טויוטה וזאת על אף שדגם הקאמרי המעורב בתאונה הקטלנית כלל אינו פורסם ברשימת הריקולים המדווחים.

בעקבות הצטברות הריקולים הוקם מטה מאבק רחב משתתפים הקורא לשחרר את לי ממאסרו. עם היוודע למקימיו על היערכות מערכת הדין לבחינה נוספת של התיק נגדו, יצאו תומכיו להפגין מול שערי בית המשפט במחאה לבטל את עונש המאסר שנגזר עליו במשפט הקודם. "זה לא הגיוני שהוא יירקב בכלא שמונה שנים על מעשה שכנראה לא נגרם באשמתו. הגיע הזמן לשים סוף לפרשה המצערת הזאת". כך אחד המפגינים.

ההגנה כשלה אמנם להוכיח שהתאונה נגרמה בגלל האצה לא רצונית של המכונית. אולם בסיועם של עדים שסיפרו על תאונות שנגרמו להם בגלל תקלות בדוושת ההאצה, וכן בכך שעורכי דינו הצליחו לגבש ראיות שפעל לבלום או ייתכן כי לחץ על המצערת בטעות במקום על דוושת הבלם, החליטה התביעה שאין מקום למשפט חוזר והשיבה לו את חירותו. "אני שמח להתאחד עם ילדי הקטנים ומשפחתי, אבל גם עצוב. אני משתתף בצער המשפחה שאיבדה את כל שיקר לה ואני מקווה שיום אחד ימצאו בליבם לסלוח לי על מה שקרה". כך פונג לי לכלי-התקשורת האמריקנים במעמד שיחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully