וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוביל בלילה, תקבל פרס

ירון אדרי

8.8.2010 / 14:04

משרד התחבורה יעניק תמריצים לנהגי משאיות שיובילי מכולות לנמלי הים בלילה. המיזם יפחית את העומס בכבישים, זיהום האוויר והתאונות

משרד התחבורה מקדם יוזמה לעידוד נסיעת משאיות בלילה. השר ישראל כץ הודיע היום (ראשון) כי החל מסוף החודש, ינתן לראשונה בישראל תמריץ כספי לבעלי משאיות שיובילו מכולות לנמלי הים בחיפה ואשדוד, בשעות הלילה. הפרויקט שמכונה 'לילה טוב', יעניק לכל נהג 150 שקלים לכל מכולה בשלושת החודשים הראשונים להפעלתו, 100 שקלים בשלושת החודשים הבאים ולאחר חצי שנה יעמוד התמריץ על 75 שקלים באופן קבוע.

את התמריץ הכספי המכונה 'פרס לילה', יעביר משרד התחבורה אל היבואנים והיצואנים שיכניסו או יוציאו מכולות מלאות בין השעות 22:00 בלילה ועד לשעה 06:00 בבוקר. התמריץ יופיע כזיכוי כספי בחשבונית של הלקוח המונפקת על ידי חברת הנמל שתנהל אותו עבור חברת נמלי ישראל המשקיעה בפרויקט ארבעה מיליון שקלים.

לדברי משרד התחבורה, המיזם יאפשר לחברות ההובלה להגדיל את התפוקות בשליש באמצעות הובלת המכולות בשעות הלילה ובכך לחסוך בהוצאות יקרות. לדברי כץ, על פי הערכות כלכלני משרד התחבורה צפוי המיזם לחסוך למשק כ-47 מיליון שקלים בשנה. זאת ועוד, המיזם צפוי להפחית מעומסי התנועה ומזיהום האוויר בשל צמצום מספרן של המשאיות הכבדות על כבישי ישראל בשעות היום וכך גם תרד מעורבותן בתאונות דרכים.

"היעד שלנו והאינטרס המשקי הוא להסיט חלק מהפעילות לשעות הלילה כפי שקיים במדינות רבות בעולם. התשתית הזמינה והתעבורה המהירה בכבישים הפנויים מאפשרים שינוע מהיר ויעיל יותר של מטענים. אני קורא לתעשיינים, יצואנים ויבואנים להצטרף למיזם ולהנות מתמריץ כספי משמעותי", כך מוסר כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully