וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני כן תייצר סדאן

9.8.2010 / 10:09

היצרנית מאיטליה שוב שוקלת לייצר מכונית סדאן גדולה שתתחרה בפורשה פנמרה ובאסטון מרטין ראפיד. השקתה מיועדת ל-2012

שנתיים לאחר שהציגה למבורגיני את הקונספט אצטוק (Estoque) בתערוכת הרכב בפריס, ושנה לאחר שנטשה את התוכניות להעביר את דגם הראווה לרצפת הייצור, שוב עולים קולות מהחטיבה האיטלקית של קונצרן פולקסווגן על כוונה קונקרטית להכניס אותה להיצע המכוניות כבר בשנת 2012.

מנכ"ל החברה סטיבן ווינקלמן צוטט לאחרונה בראיון ל'בלומברג' בהתייחסו לתחרות מול פורשה פנרמה שזוכה לביקוש גדול ומפתיע. "אנחנו מבינים את הצמיחה בסגמנט המיוחד הזה. מכונית שלישית תתאים לנו ועל הפרק בהחלט תוכניות לייצר מרכב סדאן כמו באצטוק".

אשתקד, בשיא פריחת הבכורות למכוניות הסדאן המפוארות – פורשה פנמרה, אסטון מרטין ראפיד והגרסה המחודשת למזרטי קוואטרופורטה, למבורגיני הביעה נכונות גדולה לייצר את האצטוק. אולם, מאחר והחברה נמצאת בחסותו של קונצרן פולקסווגן שבינתיים רכש את פורשה, היוזמה נגנזה ופולקסווגן הפנה משאבים לטובת רכישות אסטרטגיות אחרות כמו נגיסות בסוזוקי בין היתר והרחבת הפעילות בסין.

בשלב זה עוד מוקדם להסיק מה מן האצטוק ומערכות ההינע שלה תשארנה כפי שהיו. מנהל אגף המחקר והפיתוח של למבורגיני מאורצינו ראגיאני אמר לאחרונה ל'אוטו-בילד' הגרמני כי המנוע של האצטוק יגיע מהגייארדו על נפח של 5.0 ל' V10 והספק שנע בין 500 ל-580 כ"ס ובשידוך לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. בנוסף, ישנם רמזים על שילוב מנועי דיזל V8 חזקים ומערכת הנעה היברידית חדשה הנמצאת בפיתוח משותף עם אודי. אולי בתערוכת הרכב בפריס יתפוגג מעט הערפל סביב גורלה של האצטוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully