וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם סאאב ל-WRC?

ירון אדרי

9.8.2010 / 10:40

שמועות מבוססות מקשרות את היצרנית השוודית לאליפות הראלי העולמית ב-2012. תשתמש במכלולים של המיני קאנטרימן WRC

שבועיים לאחר הודעת מיני על הצטרפותה לאליפות הראלי העולמית ה-WRC, החלה חרושת שמועות מבוססת כי גם בכוונת יצרנית הרכב השוודית סאאב לעשות זאת. כמו מיני, גם לסאאב מסורת רבת שנים בספורט המוטורי וגם לרשותה עומד נצחון בראלי מונטה קרלו, בשנת 1962. המירוץ הרשמי האחרון של סאאב היה ב-1972.

בשנה האחרונה הייתה סאאב על ערש דווי עד אשר בתחילת 2010 רכשה אותה ספייקר ההולנדית ולמעשה הצילה אותה מאבדון. כיום משווקת החברה דגם אחד בלבד, ה-9-5, אולם היא פועלת במרץ להשקת מכוניות קטנות שעשויות לשפר באופן ניכר את מכירותיה הדלילות. הקומפקטית שתכונה 9-2 או הסופר מיני 9-1, תהיינה הבסיס למכונית הראלי שתושק ב-2012 אם אכן השמועות תתממשנה. ככל הנראה הפלטפורמה והמנועים למכונית הסדרתית יגיעו מב.מ.וו, כך שמכונית המירוץ תעשה שימוש באותה יחידת 1.6 ל' טורבו של המיני.

גם לחברת האם ספייקר מסורת מירוצים אשר החלה עוד בתחילת המאה שעברה. ספייקר גם ניסתה מזלה בפורמולה 1 כאשר רכשה ב-2006 את קבוצת מידלנד מאיש העסקים אלכס שניידר (שבפני עצמו רכש את קבוצת ג'ורדן מאדי ג'ורדן). אלא שזה לא החזיק וכשנה לאחר מכן היא מכרה אחזקותיה בקבוצה לוויג'אי מאליה שהקים את פורס אינדיה. כיום מתחרה ספייקר במירוצי GT עם הסקוואדרון.

סבב ה-WRC כולל כיום שתי יצרניות בלבד - סיטרואן ופורד, וזאת לאחר שסובארו וסוזוקי פרשו בסוף עונת 2008. יחד עם פולקסווגן שגם שמה נקשר עם הצטרפות לסבב ב-2012, נראה שהעתיד הולך להיות מעניין למרות היעדרותן של יצרניות יפניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully