וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפושית זבל

9.8.2010 / 13:14

חברת 'ג'ן-אקו' מבריטניה מפעילה פילוט מהפכני במסגרתו תשמש פסולת גוף האדם להנעת מכוניות, בינתיים פולקסווגן חיפושית

סטודנטים לביולוגיה מבריסטול בריטניה מצאו דרך מהפכנית לרתום את פליטות הפסולת היומיות שיוצאות, איך נאמר זאת בעדינות, את גוף האדם, למטרה אקולוגית בענף התחבורה. הכירו את הביו-באג (BIO-BUG), פולקסווגן חיפושית שמונעת מתרכובת של גז מתאן על תשתית עיבוד פסולת שפכים שמגיעה מבתי המשק באיזור. או במילים אחרות, נפיחה על ארבעה גלגלים.

האחראית על פיתוח המכונית היא ג'ן-אקו (GENeco) המתמחה בטיפול שפכים והפיכתם למקור אנרגיה חלופי. בשנים האחרונות התמקדה בהפניית הטכנולוגיה שברשותה כדי לייצר חשמל לבתים באיזור בריסטול והסביבה. מנכ"ל החברה מוחמד סאדיק בטוח שעם הביו-באג תקום אלטרנטיבה לדלק או לגז טבעי (CNG), בו נעשה כיום שימוש נרחב. "אם תנהגו בביו-באג לא תבחינו בהבדלים שבין סוגי ההנעה. היא ממש מתנהגת כמו מכונית רגילה". עוד הוא הוסיף כי השם לא נבחר באקראי. "חרקים מפרקים חומרים שונים במעמקי הביוב".

על פי הערכות החברה, בכוחם של כ-70 בתים בבריסטול לספק אנרגיה למשך שנה שלמה, או לטווח של כ-17 אלף ק"מ עבור המכונית החרקית. מה שאולי מצביע לכאורה על יתרונות תזונתיים בתפריט היומי של התושבים באיזור. המנוע בחזית הוא בנפח של 2.0 ל' ומספק לחיפושית הביבים מהירות מרבית של כ-185 קמ"ש ללא שינוי ביתר המכללים הבסיסיים.

סאדיק מציין כי באי הבריטי הנושא עדיין נמדד בשלביו המוקדמים. ישנם מפעלים בודדים שיודעים לטפל בצורה יעילה בביוב ומתאן להפקת אנרגיה (הפרדת פחמן דו-חמצני מביו-גז), ולכן יחלוף זמן עד שהטכנולוגיה תדלוף לאיזורים נוספים. "בשוודיה לדוגמא ישנם כ-11,500 כלי-רכב המונעים בביו-מתאן. אם נשתמש בכל הביו-גז במפעל שלנו להנעת מכוניות, נוכל לחסוך כ-19,000 טון C02".

הביו-באג ממשיכה כיום בפילוט שיימשך לפחות עד סוף השנה הנוכחית. בינתיים תשמיש החברה לפחות עוד עשרה כלי-רכב כדוגמת הפולקסווגן חיפושית על טהרת הצואה. הביקור בשירותים מעולם לא היה חשוב יותר לאיכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully