וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי יורדת למחתרת

10.8.2010 / 11:26

מה יקרה אם אודי תשתתף במירוצי דראג מחתרתיים חמושה במנוע של ה-R8? מעצב שוודי נותן לה סיכוי עם 525 כ"ס ועיצוב רטרו-אותנטי

בארון הגביעים של אודי אין מקום לתארים שוליים. היצרנית מגרמניה כבשה לעצמה פחות או יותר את כל פסגות הספורט המוטורי מאז שהוקמה חטיבת המירוצים בשנות ה-30 תחת 'אוטו-יוניון'. משם המשיכה אודי לסחרורים של מכוניות הראלי גרופ B בשנות ה-80, לטכנולוגיות בסדרות ה-DTM וכלה במהפכנות של מכוניות הלה-מאן האלופות (מנועי טורבו-דיזל). האם הדראג האמריקני המחתרתי של רחובות העיר וכבישי אריזונה הוא היעד הבא?

המעצב השוודי מיכאל לוגנגארד (Mikael Lugnegård) נוסך בחברה הגרמנית בטחון שיש מקום להכנס לסבב הסמטאות ללא חשש. וכדי להדגים לנו (ולהם) איך תעשה זאת החטיבה הוא מציג בפנינו את ה'אודי ג'נטלמן רייסר': דראגסטר גרמנית-שוודית בטעם אמריקני, מצויידת בטכנולוגיות הכי חדישות של היצרנית (בתיאוריה כמובן). הדבר החשוב מכל לעניות דעתו הוא שילוב יחידת הבנזין של האודי R8 בחרטום. אך האם זה מספיק כנגד מפלצות התאוצה האמריקניות?

לרייסר של לוגנגארד 525 כ"ס תפוקה ממנוע V10 בנפח 5.2 ל' ומערכת ההנעה הכפולה המסורתית הוסרה לטובת הנעה אחורית. השלדה עשויה תרכובות אלומיניום וסיבי פחמן על מנת לשמור על משקל נמוך, וערכת המתלים הספורטיבית מגיעה ממדפיה של חברת 'אוהלינס' האחראית על העברת התנועה לכביש, שיחד עם ברמבו שהופקדה על הבלימה גיבשו מכונית רחוב ראויה בהחלט.

לוגנגארד לא מציין מיאוצים מהמקום או מהירות מרבית. הוא מפרט על סוג הלקוחות שחפצים בה ושמוכנים לצאת נגד הזרם. "קבוצת הרוכשים של האודי רייסר היא חובבי נהיגה שמבלים הרבה זמן על מסלולי המירוצים" כך לדבריו. עוד הוא אומר שהיא יכולה להתאים לכל מיני אנשים, ולא רק לפוזאיסטים. "אני בהחלט יכול לראות את סאם הובינט (אלוף העולם לשעבר במירוצי דריפט ונהג פעלולים בהוליווד) לוקח לעצמו אחת כזאת. אולי זה אומר משהו גם עליי".

אודי ג'נטלמן רייסר. אתר יצרן
אודי ג'נטלמן רייסר/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully